Поколението B7 на Volkswagen Passat всъщност не е напълно нов модел, а сериозна преработка на предишната генерация на модела - B6. Той се появи на пазара през 2010 година, като при него бяха отстранени много от проблемите на предшественика му, който си беше заслужил много критики.
Недостатъците на B6 бяха най-различни, като се започне от ръчната спирачка и окачването, премине се през част от моторите и се стигне до скоростната кутия DSG, която всъщност е виновна до голяма степен за лошата слава на модела. Повечето от тези слабости, но не всички, бяха отстранени при B7, който сега е сред най-търсените седани от този клас на пазара на употребявани автомобил.
Какво да очакваме от VW Passat (B7) на старо (ГАЛЕРИЯ):
Проблемите на първата (до модернизацията през 2014 година) са широко известни - при каране предимно в градски условия съединителят бързо излиза от строя, като едновременно с това се уврежда и диференциала. След 2014 година ресурсът е увеличен до 150 000 км.
Кутията DSG6 е по-здрава и по-надеждна. При нея обикновено проблемите се дължат на запушвания с масло, които увреждат задвижващите механизми. Като цяло обаче тя изкарва 200 000 км, стига да не бъде подлагана на високи натоварвания и маслото да бъде сменяно редовно.