В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
Skoda Sagitta
Името идва от латинската дума за "стрела" (логото на Skoda). Прототипите са съвсем компактни - 3.4 метра дълги, 1.32 широки и с междуосие 2.1 метра. С тръбна рама и независимо окачване на четирите колела, прототипите са с различни конструкции - кабриолет, двуврата версия с 4 места и четири купета. Теглото им е едва 580 килограма.
Под капака е V2 двигател с обем 0.844 литра и мощност 15 конски сили.
Два екземпляра са оцелели и сега са в музея на Skoda в Млада Болеслав.
Името идва от латинската дума за "стрела" (логото на Skoda). Прототипите са съвсем компактни - 3.4 метра дълги, 1.32 широки и с междуосие 2.1 метра. С тръбна рама и независимо окачване на четирите колела, прототипите са с различни конструкции - кабриолет, двуврата версия с 4 места и четири купета. Теглото им е едва 580 килограма.
Под капака е V2 двигател с обем 0.844 литра и мощност 15 конски сили.
Два екземпляра са оцелели и сега са в музея на Skoda в Млада Болеслав.


2