IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Audi разкри как ще преобрази 111-годишната марка

Според Маркус Дюйсман бъдещето е само едно - пълна електрификация

Наскоро Audi разкри своя най-достъпен електромобил до момента - Q4 E-tron, който се очаква да излезе на пазара на цена от около 50 000 евро. Той е компактен, но пък размерите на салона му са същите като на Q5. След него компанията показа и концепцията A6 E-tron, даваща представа за бъдещия седан A6.


Audi


Очевидно електрификацията на гамата на производителят от Инголщат набира скорост, което ще доведе до промени в предлаганите от Audi модели. Пред британското издание Autocar изпълнителният директор на компанията - Маркус Дюйсман, разкри как ще се трансформира марката със 111-годишна история в най-близко бъдеще.

Според шефа на Audi е трудно да се прогнозира какви са шансовете на Q4 E-tron да стане най-продаваният модел на марката. Засега нито той, нито екипът му са наясно, какво ще бъде търсенето на този модел и затова е трудно дори да се направят планове за производството му.

Дюйсман допълни, че очаква като цяло навлизането на електромобили да не промени сегашните сегменти на пазара. Той посочи, че Audi има клиенти съм всички класове и те вече питат, кога компанията ще предложи електрически варианти на настоящите модели, които притежават.


Audi


"Предпочитанията на клиентите до голяма степен от неговата цена, както и от позицията, на която се намира шофьора, а също така и от размерите. Това се е утвърдило през годините, така че не очакваме с по-масовото навлизане на електромобили нещата да се променят", коментира топ-мениджърът.

Шефът на Audi допълни, че компанията му не предвижда разработката и пускането на пазара на по-малки и съответно по-евтини електрически модели - като Q3 E-tron, например. Ниските сегменти ще бъдат оставени на Volkswagen, който вече има готови електромобили за тях.

"Не очаквам броят на предлаганите модели на Audi да се промени значително. Вероятно с пускането на повече електромобили той ще намалее, но малко. Нямаме такава цел, основният ни приоритет е поддържаме на стабилност. Затова и не си поставяме краен срок за отказ от двигателите с вътрешно горене като цяло. За Европа той може да бъде един, но има и други пазари, които имат различни изисквания. В момента сме в процес на преглед на цялата ни стратегия за бъдеще", каза още Дюйсман.


Audi


Топ-мениджърът е категоричен, че въвеждането на новия екологичен стандарт Евро-7 ще увеличи значително разходите за разработка на двигателите. Затова и в Audi смятат, че това ще се отрази и на развитието на хибридните задвижващи системи, като постепенно ще ги направи излишни.

"Всички смятат, че технологията PHEV (зареждащи се хибриди) е много удобна за производителите, но това не е точно така. При нея автомобилът трябва да има две задвижващи системи, като едната ще бъде с двигател с вътрешното горене, който да отговаря на Евро-7. Неговата разработка струва много скъпо, като не получавате екологично неутрален автомобил. Затова и ние в Audi ще се ориентираме изцяло към електромобилите, които са нашето бъдеще", каза още Дюйсман.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тинтири пропуска факта, че от година на година електрическият микс става все по-чист, а замърсяването от производството на батерии е защото това производство е изключително енергоемко. Тоест замърсяването зависи от източника на енергия. След определен период, когато батериите станат достатъчно, вече няма да е нужно и изкопаването на толкова ресурси, защото материалите ще идват от рециклираните стари батерии и ще се завърти кръговата икономика за използване на материалите отново и отново .
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    И след точката... Само дето електричките стават все по-чисти (по-малко кобалт, по-малко замърсяващо производство заради въглеродно неутрални технологии), токът навсякъде по света става по-чисто, докато ДВГ - по-скоро не. Новите коли отделят по-малко емисии, ама след няколко години пречистващите им системи престават да работят и всичко живо реже, вместо да сменя и замърсява колкото евро 0. А добивът на петрол е все по-труден и замърсяващ...
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    До по-долния спор, който няма нищо общо със статията... Електричките са много по-чисти от която и да е ДВГ кола (като отчетем абсолютно всичко - от добив на всички суровини и за двата вида задвижване, до производство и експлоатация), ако ще да се движат само на ток, генериран от лигнитни въглища. Точка!
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До15 ( преди 2 месеца )
    Верно ли? А стига бе. Я да видим кой амджик може да се мери с Ауди? Дай някой амджик дето да отговори по лукс, здравина, бързина, визия на Ауди. Нали имат един талисман дето половината са го копнали от пасата и филма свършва до там.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Все тая ( преди 2 месеца )
    Ама чета и се смея. Не знам си колко гигавата, не знам си кои държави. То понеже точно швеция и норвегия най-многи реват за екология, точно те тая зима си пуснаха почти всички атомно централи, защото тока не им стига. Шайзе ланд няма да я коментирам, че тецовете им още са на въглища и работят с пълна пара. Миналата седмица бях в два теца и двата бяха на въглища. Другата сесмица пак ще посетя единия, жалко, че тук не мога да пращам снимки, да се видят големите аколози. Хахаххахахахаха
  • #7
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 месеца )
    Ауди е кола от миналото
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Няма двойни стандарти, веднъж съм пъснал английски текст и беше изтрит в рамките на минути. А сега да видиш какви количества ток внася Германия ;)То всъщност е безсмислено, щото пак ще почнеш да плещиш небивалици ама поведението на Германия е точно като на електричарите - не ми пука къде замърсявам, важното е да не е "в къщи" и аз да изглеждам чист. ;)
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Жалко, че сайтa не предлага емотикони, по лесно е да се изсмея с такава отколкото да пиша на глупостите ти...
  • #4
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    ***, за да заредиш 1 кВч в батерията трябва да произведеш 1.5 киловата! колко пък ще да е КПДто при тия загуби?! А това, че можело да зареждаш чист ток си е безумна опорка, щото първо чист ток почти не се произвежда второ никой не го прави, масово се зарежда с мръсен и това няма да се промени скоро! Фантазьорските ви глупости са адски дразнещи!
  • #3
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Какво КПД те гони? КПД на електромобила е = на кпд на батерията, не на електромотора! А ще ти го повторя за хиляден път - поне не наглейте да говорите за екология!!! Ако те интересуваше екологията, било то и с преразход на ВЕИ само ДВГ може да даде реален екологичен ефект!!!