Наскоро Audi разкри своя най-достъпен електромобил до момента - Q4 E-tron, който се очаква да излезе на пазара на цена от около 50 000 евро. Той е компактен, но пък размерите на салона му са същите като на Q5. След него компанията показа и концепцията A6 E-tron, даваща представа за бъдещия седан A6.
Очевидно електрификацията на гамата на производителят от Инголщат набира скорост, което ще доведе до промени в предлаганите от Audi модели. Пред британското издание Autocar изпълнителният директор на компанията - Маркус Дюйсман, разкри как ще се трансформира марката със 111-годишна история в най-близко бъдеще.
Според шефа на Audi е трудно да се прогнозира какви са шансовете на Q4 E-tron да стане най-продаваният модел на марката. Засега нито той, нито екипът му са наясно, какво ще бъде търсенето на този модел и затова е трудно дори да се направят планове за производството му.
Дюйсман допълни, че очаква като цяло навлизането на електромобили да не промени сегашните сегменти на пазара. Той посочи, че Audi има клиенти съм всички класове и те вече питат, кога компанията ще предложи електрически варианти на настоящите модели, които притежават.
"Предпочитанията на клиентите до голяма степен от неговата цена, както и от позицията, на която се намира шофьора, а също така и от размерите. Това се е утвърдило през годините, така че не очакваме с по-масовото навлизане на електромобили нещата да се променят", коментира топ-мениджърът.
Шефът на Audi допълни, че компанията му не предвижда разработката и пускането на пазара на по-малки и съответно по-евтини електрически модели - като Q3 E-tron, например. Ниските сегменти ще бъдат оставени на Volkswagen, който вече има готови електромобили за тях.
"Не очаквам броят на предлаганите модели на Audi да се промени значително. Вероятно с пускането на повече електромобили той ще намалее, но малко. Нямаме такава цел, основният ни приоритет е поддържаме на стабилност. Затова и не си поставяме краен срок за отказ от двигателите с вътрешно горене като цяло. За Европа той може да бъде един, но има и други пазари, които имат различни изисквания. В момента сме в процес на преглед на цялата ни стратегия за бъдеще", каза още Дюйсман.
Топ-мениджърът е категоричен, че въвеждането на новия екологичен стандарт Евро-7 ще увеличи значително разходите за разработка на двигателите. Затова и в Audi смятат, че това ще се отрази и на развитието на хибридните задвижващи системи, като постепенно ще ги направи излишни.
"Всички смятат, че технологията PHEV (зареждащи се хибриди) е много удобна за производителите, но това не е точно така. При нея автомобилът трябва да има две задвижващи системи, като едната ще бъде с двигател с вътрешното горене, който да отговаря на Евро-7. Неговата разработка струва много скъпо, като не получавате екологично неутрален автомобил. Затова и ние в Audi ще се ориентираме изцяло към електромобилите, които са нашето бъдеще", каза още Дюйсман.
Снимки: Audi