IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи масовия си електрически кросоувър - Q4 e-tron

Моделът получава версия Sportback и ще се предлага в три варианта на задвижване

Компанията Audi представи поредния си нов електромобил - Q4 e-tron, който е първият модел на марката, изграден на платформата за електрически превозни средства MEB на Volkswagen. Той всъщност представлява премиум-вариант на показаните през 2020 година Skoda Enyaq iV и Volkswagen ID.4, като се отличава от тях по дизайна и оборудването, но не и по силовите агрегати.


Audi Q4 e-tron


Освен това, моделът на Audi получава и купеобразна версия - Sportback. Подобни варианти ще се появят и при моделите на Volkswagen и Skoda, но това ще стане на по-късен етап.

Размерите на Audi Q4 e-tron са дължина 4588 мм, широчина - 1865 мм и височина - 1632 мм, което означава, че той е по-близък до ID.4 и разполага със същия коефициент на челно съпротивление - 0,28. При Skoda този показател е 0,27, но от гледна точка на аеродинамиката най-ефективен е Q4 Sportback e-tron - 0,26. Разстоянието между двете оси при всички кросоувъри, изградени на платформата MEB, е еднакво - 2760 мм.


Audi Q4 e-tron


Багажникът на Audi обаче е по-малък, като при Q4 e-tron той побира между 520 и 1490 литра, докато при Q4 Sportback e-tron е 535-1460 литра. Версиите със задвижване на четирите колела могат да теглят ремарке с тегло до 1200 кг., докато при Skoda Enyaq RS iV този показател е 1400 кг.

Освен това, при модела на Audi отпада възможността за избор на батерия с капацитет 58 кВт/ч, която се предлага за ID.4 и Enyaq. Клиентите на премиум-марката ще избират между 3 варианта, като базовият - Audi Q4 35 e-tron, е със задно предаване и един електромотор. Мощността е 170 к.с. и 310 Нм, като акумулаторът има капацитет 52 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9 секунди, максималната скорост е 160 км/ч. Пробегът при стандартния модел е 341 км, а при Sportback - с 8 км повече.


Audi Q4 e-tron


След това идва Audi Q4 40 e-tron, който също е със задно предаване, но мощността на мотора е увеличена до 204 к.с., а капацитетът на батерията - до 77 кВт/ч. Този кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и изминава 520 км. Поне на първо време, тази модификация няма да се предлага като Sportback.

На върха на гамата е разположена версия Audi Q4 50 e-tron quattro, при която към задния електромотор с 204 к.с. е добавен и преден със 109 к.с. Съвкупната мощност е 299 к.с. и 460 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Пробегът на Q4 и Q4 Sportback e-tron е съответно 488 и 497 км.


Audi Q4 e-tron


В зависимост от нивото на оборудване новият електромобил на Audi ще се предлага с матрични фарове, джанти с размер 19-21 цола, три варианта на мултимедийната система - MMI, MMI plus и MMI pro, като екраните им ще бъдат с диагонал 10,1 или 11,6 инча. Сред опциите са включени гласов асистенти, виртуален кокпит с проекционен дисплей, спортно окачване с регулируеми амортисьори, адаптивен круиз-контрол, система за кръгово наблюдение с камери и др.

Европейските продажби на Audi Q4 e-tron стартират през юни, а версията Sportback ще се продава от края на август. Вече са известни цените за Германия, където Q4 35 e-tron започва от 41 900 евро, Q4 40 e-tron - от 47 500 евро, Q4 50 e-tron - от 52 900 евро.

Още снимки на Audi Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback - вижте в галерията:

Снимки: Audi

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преоблечен ID.4 на солена цена. Смех. Технологично поне 5 години зад корейците че и китайците. Последните ел Хюндай и КИА са като от бъдещето спрямо тия допотопни ФВ модели. Междуосие 3 метра, 800 волта зареждане, ускорение при Хюндая 5 сек а при Киата 3.5. И кое е премиума - емблемата и завишена та цена без покритие. Кола за балъци.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дачия изпревари ауди и първи пуснаха ел модел. Това на фона на петгодишните обещания на ФВ за 42 ел модела. Дачия са по-добри от ауди. И от фолксваген. И от бмв. И от мерцедес. По-евтини и по-надеждни. Във всяко отношение дачия бие немските премиуми. Неслучайно горските стопанства в Германия ползват дъстер. Просто е повече кола, отколкото гъзария. А немските премиуми са много гъзария, малко кола.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Джоди ( преди 2 години )
    Това ще се прави в завода на VW в Цвикау заедно с VW ID 3, докато Enyaq излиза от Млада Болеслав.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    sas ( преди 2 години )
    Измъчили са се в Ауди на наравят нещо прилично и ерогономично от тази платформа. Дано качестовото е поне на ниво Фолксваген от преди 3-4 години. ИД-тата са колосална стъпка назад за концерна - задвижване, батерии, фасон (малко спорно, ама айде) са добри, но качеството, интерфейсите, ергономията, и особено софтуерът са направо трагедия. Какво стана с производителя на непоклатимите в класовете си Поло, Голф, Пасат, Тигуан? Не съм видял ФВ да печели тест от много време, дори и в собсвените издания
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Премиум ми напомня за една случка в един магазин за дрехи в София, където костюм за 300 лева след месеци висене по витрините беше увеличен на 1300 лева като цена и бе продаден за седмица. Това е премиум. Особено в България. А магазинът е на приятел. Българинът разбира от премиум до там, че да знаят приятелите му колко пари е дал, а не дали наистина има нещо скъпо в стоката...
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Корейците вече ги издухват технологично, единствено 800 волтовото им Порше държи положението, иначе това не е само е за комплексари, но и за хора които не разбират от електрички, за софтуера им на какво ниво е направо голям лукс просто.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Супер е модела а и цената като за премиум електромобил само дето базовия пробег е малък сравним с базовия на ИД3
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много добре казано.
  • #2
    18 rate up comment 9 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    ФВ все ще намерят начин да продадат едно и също нещо в 5 различни опаковки и на 5 различни цени. Според това кой колко му е голямо егото (и дълбок джоба ;))). Докато има хора които харчат пари за марката на капака ще им се получава. За тези които разбират, вече и с просто око се вижда че електрическите коли ще размият сериозно разликата между премиум и масовите марки. Не знам защо трябва да се плаща за ел. премиум кола, като от масовите марки може да се получи същото на далеч по-добра цена.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези пари за нищо ги нямат. Но, комплексари бол!