Компанията Audi, която се готви през 2022 година да участва в рали "Дакар" със заводския тим Q Motorsport, разкри концепцията на автомобила за състезанието, както и параметрите на силовия му агрегат.
Проектът по разработка на всъдехода ще се ръководи от Андреас Роос, който в миналото отговаряше за програмата на DTM в Audi Sport. Екипът му разработва всъдеход с електрическо задвижване с високоволтова батерия и ефективен конвертор, чиято роля ще изпълнява бензинов турбомотор TSI.
От компанията посочват и характеристиките на силовия агрегат, при който двигателят с вътрешно горене е с 4 цилиндъра RC8 2.0 TFSI развива 610 к.с. Той е взет от състезателното Audi RS5 Turbo DTM.
Самият мотор не е свързан с колелата, като задачата му е за зарежда високоволтова батерия, собствена разработка на Audi. Това ще става само при преминаване на специални участъци и на преходите между тях.
На двете оси на прототипа ще бъде поставен по един мотор-генератор (MGU) от болида на Audi в тазгодишния сезон на Формула E. Третият ще зарежда акумулатора по време на движение, като по време на самото състезание ще могат да се правят промени в задвижването в зависимост от условията.
В агрегата MGU05, проектиран и разработен от Audi Sport, са обединени генератор с вътрешен ротор, инвертор и стабилизатор на напрежението. Целият блок тежи само 35 кг., като той е снабден с високо ефективна система за охлаждане и има КПД над 97%. При болида Audi e-tron FE07 мощността на MGU05 е 340 к.с.
Намеренията си да стартира в рали "Дакар" през 2022 година с електрически прототип обяви и отборът на GCK Motorsport. Неговата машина ще бъде изградена на базата на Peugeot 3008 DKR, който спечели състезанието през 2017 и 2018 година. Всъдеходът GCK e-Blast ще получи батерия и блок от водородни елементи, като ще може да развива до 180 км/ч. Съвкупната мощност на задвижващия агрегат е 340 к.с. и 1001 Нм.
Снимки: Audi