IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi атакува рали "Дакар" с електромобил

Всъдеходът ще получи технологии от DTM и Формула Е

Компанията Audi, която се готви през 2022 година да участва в рали "Дакар" със заводския тим Q Motorsport, разкри концепцията на автомобила за състезанието, както и параметрите на силовия му агрегат.


Audi Dakar


Проектът по разработка на всъдехода ще се ръководи от Андреас Роос, който в миналото отговаряше за програмата на DTM в Audi Sport. Екипът му разработва всъдеход с електрическо задвижване с високоволтова батерия и ефективен конвертор, чиято роля ще изпълнява бензинов турбомотор TSI.

От компанията посочват и характеристиките на силовия агрегат, при който двигателят с вътрешно горене е с 4 цилиндъра RC8 2.0 TFSI развива 610 к.с. Той е взет от състезателното Audi RS5 Turbo DTM.


Audi Dakar


Самият мотор не е свързан с колелата, като задачата му е за зарежда високоволтова батерия, собствена разработка на Audi. Това ще става само при преминаване на специални участъци и на преходите между тях.

На двете оси на прототипа ще бъде поставен по един мотор-генератор (MGU) от болида на Audi в тазгодишния сезон на Формула E. Третият ще зарежда акумулатора по време на движение, като по време на самото състезание ще могат да се правят промени в задвижването в зависимост от условията.


Audi Dakar


В агрегата MGU05, проектиран и разработен от Audi Sport, са обединени генератор с вътрешен ротор, инвертор и стабилизатор на напрежението. Целият блок тежи само 35 кг., като той е снабден с високо ефективна система за охлаждане и има КПД над 97%. При болида Audi e-tron FE07 мощността на MGU05 е 340 к.с.

Намеренията си да стартира в рали "Дакар" през 2022 година с електрически прототип обяви и отборът на GCK Motorsport. Неговата машина ще бъде изградена на базата на Peugeot 3008 DKR, който спечели състезанието през 2017 и 2018 година. Всъдеходът GCK e-Blast ще получи батерия и блок от водородни елементи, като ще може да развива до 180 км/ч. Съвкупната мощност на задвижващия агрегат е 340 к.с. и 1001 Нм.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    тесла а за уикенда къде мислиш да преспишза един приател питам
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 6 месеца )
    Това е т.нар. "сериен хибрид" (като дизеловите локомотиви) т.е. ДВГ не върти колелата, а само прави ток. Другият вид е "паралелен хибрид" (като Приус). Това гарантира стигане до финала без аварии. ДВГ за генератор става, за задвижване - не. Гълта пясък, запушва филтри, прегрява, мята глава, криви биели, избива гарнитури, чупи скорости, къса съединител, къса ремъци и т.н., и т.н. да не изброявам, че ще стане понеделник :D
  • #2
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Бай Ганю ( преди 6 месеца )
    Тесла ще изтрие Фолцваген и тъжните му префасонирани копия Алди Шкодилак и т.н дръгели от лицето на земята
  • #1
    4 rate up comment 16 rate down comment
    край ( преди 6 месеца )
    Германците щото не могат да направят приличен ел. автомобил за масова употреба пробват да правят ел. хиперкари. Такава Щяла да е толоково Щяла да дига, толкова Щяла да минава.А да направят първо телевизор, после смартфон конглокентен, даже климатик читав да направят пък тогава да се пробват на кола.