Компанията Audi представи на автосалона в Шанхай концептуален модел, който ще показва какво ще бъде следващото поколение на A6. Електрическият седан получава имeто A6 e-tron, като серийният му вариант ще повтаря на 95% показания прототип.
С новия модел Audi потвърждава намеренията си за отказ от двигателите с вътрешно горене. Затова и показана в Китай концепция е изцяло електрическа, но няма нищо с представеното и пуснато на пазара семейство Audi e-tron GT. Ако то използва платформата J1, чиито елементи са унифицирани с шасито на Panamera, то бъдещото A6 ще стане първият модел на новата електрическа архитектура PPE (Premium Platform Electric). Тя ще се използва за големи и скъпи електромобили на VW Group.
В сравнение със сегашното A6 новият концептуален модел е много по-широк - 1960 мм срещу 1886 мм. Останалите размери са дължина от 4960 мм, височина - 1440 мм и междуосие - 2950 мм, като тук максималната разлика е само 26 мм. Още повече, това вече не е седан, а лифтбек с 5 врати или както го наричат Audi - Sportback, който е качен на 22-цолови джанти.
Концептуалният модел е със скрити във вратите дръжки и камери вместо огледала, но въпреки това като аеродинамика не успява да се доближава до показания само преди дни сериен Mercedes-Benz EQS, с който ще се конкурира. Коефициентът Cd на A6 e-tron е 0.22, докато този на EQS е 0.20.
Матричните фарове на електромобила могат да "рисуват" данните от навигацията на пътното платно или да показват информация за нивото на заряда в батерията на стената на гаража. Снимки на интериора на лифтбека не се показват, но от Audi разкриха техническите му характеристики.
Задвижването на A6 e-tron става с два електромотора (по един на всяка ос) със съвкупна мощност 476 к.с. и 800 Нм. Топ-версията ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, но ще се предлагат и варианти с по-слаба мощност, които ще се нуждаят от 7 секунди за същото.
Капацитетът на батерията е 100 кВт/ч, а обявеният пробег с едно зареждане - над 700 км. Цялата електрическа система работи с напрежение от 800 волта, като лифтбекът ще може да се зарежда от терминал с постоянен ток с мощност до 270 кВт. В този случай 10 минути са достатъчни за получаване на допълнителен заряд за 300 км, а зареждането на батерията от 5 до 80% ще отнема 25 минути.
Още снимки на Audi A6 e-tron - вижте в галерията:
Серийното Audi A6 e-tron ще бъде представено през втората половина на 2022 година и ще излезе на пазара през 2023 година. Електрическият модел ще се произвежда както в Германия, така и в Китай, като ще това става едновременно с бензиновото A6 (ако има такова), което ще получи различна платформа и каросерия.
Снимки: Audi