IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Stellantis ще запази 14-те си марки за 10 години

Стратегията на концерна спасява проблемните брандове Lancia и Chrysler

Шефът на новия алианс Stellantis - Карлос Таварес, и преди е обещавал, че ще запази всички влизащи в него марки. Пред изданието Financial Times той вече разкрива и конкретен срок - 14-те бранда в концерна ще оцелеят минимум 10 години.


Stellantis


Изявлението на Таварес слага край на спекулациите относно бъдещето на брандовете Lancia и Chrysler, които са на ръба на оцеляването. Проблемът при тях е малката гама автомобили, които предлагат - Lancia само един, а Chrysler - два.

В групата на застрашените компании влизаха още Alfa Romeo, чиято гама също е сериозно съкратена и след спирането на Giulieta се състои само от два модела - седана Giulia и кросоувъра Stelvio, както и представената единствено на пазарите във Великобритания марка Vauxhall.


Stellantis


Ръководството на Stellanis вече подготвя стратегия за всяка от 14-те марки, като идеята е те да бъде максимално разделени една от друга, за да може да се определят целевите им аудитории, както да бъдат разпръснати по различните сегменти и пазари. Това обаче ще затрудни техническата им унификация и затова броят на използвани от алианса платформи и агрегати ще бъде съкратен съществено.

Запазването на брандовете обаче не гарантира съхраняване на по-малките подразделение. Още през зимата беше закрито американското SRT, което разработваше спортните версии на моделите на Dodge, Jeep и Chrysler.

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Той ( преди 4 седмици )
    В разпределението на марките ми се губи Фиат?!
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ке стане работата, марките и разнообразието е хубаво нещо, не само при колите. Този нов алианц ще се справи добре, а и щом се цели да е номер 1, с поглед към Тойота и Фолксваген груп. Не робувам на марси и модели, като беден потребител избираш за това дето имаш кинти или което ще ти върши рабата. Та така и с тези марки, само времето ще покаже дали ще унспеят.
  • #15
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Алфа и Ланча имат страшно много потенциал. Само се замислете, че всеки лимитиран Алфа модел се харчи като топъл хляб.
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами нормално е да съкращават и преизползват платформи. ВАГ групата защо станаха толкова силни и богати - предлагат коли с едно и също шаси и мотори, но с ценови диапазон в рамките на 100К.
  • #13
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    Що касае НЕДОРАЗЪМЕНИЕТО DS - за разлика от азиатските "премуими" Лексус/Тойота, Инфинити/Нисан и новото момче Дженезис/Хюндай, които имат почти изцяло различна продуктова линия и са истински премиум - ДС продава шир потребата на Пежо под нов бранд. Това не е премиум по никакви критерии. Това е автомобилно недоразумение, което няма нищо с "Годесс"-ата Citroen DS, един наистина инженерен и дизайнерски шедьовър. Тази "марка" е по-излишна на автомобилния небосвод от който и да е китаски старт ъп!
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Верно е, че днеска клиентите са мега умни да задоволяват технологичните си потребности с таблет, който в сравнение с таблетите на пазара е морално остарял, но в кола се продава за премиум. Това само чичак на 50 с много пари можеш го излъжеш да си купи
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    Десетки марки със славна история бяха погребани, в момента Ланча поддържа едно смешно Y и е безумно да се съживява. За последно е била нещо с Делта интеграле, това е квиво ляво половин век - не може да стоиш на стари лаври. Да я съживяваш с евтини копия на Фиат и Пежо е чисто и просто гавра - по-добре да я погребат!
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    времената се променят не мисля че някой клиент би платил повече пари отпсантиментални чувства към автомобилна марка от далечното минало без технологично да отговаря на неговите потребности
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    DS е с ръст в продажбите за 2020-та дори мерцедес тоест немският филиал на Гиили е на минус.
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Петко ( преди 1 месец )
    Който пише, че Ланча са излишни значи, че е един неук човек. Няма никаква представа от автомобилна история. От преди над 15 години концерните, които имат няколко марки са си деривати под капака. Ланча трябва да е с нови модели и без кросовъри, направо електрички. В Европа сега се печели от тях, тепърва започват да стават модерни.