IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа какви трябва да бъдат електромобилите, за да се купуват

Експерти посочиха трите ключови фактора за успеха на съвременните коли на ток

Компанията Castrol представи резултатите от проучването си, в които показва, как автомобилната индустрия може да ускори разпространението на електромобили. В изследването са участвали експерти от Castrol и BP, а също така и тимът на Jaguar от шампиона във Формула Е.


Volvo XC40 Recharge


Те посочват три ключови фактора, които ще помогнат за масовото внедряване на електромобили. Основният от тях, според изследователите, е цената. Тя трябва да бъде около 36 000 долара, за да може да привлече повече купувачи.

Вторият факт е намаляване на времето зареждане до 31 минути, а третият - пробегът на един електрически автомобил трябва да бъде минимум 469 км.


Volvo XC40 Recharge


Освен това, в анализа на Castrol се посочват и три основни направления, които също ще помогнат за развитието на електромобилите. Това са съвместни разработки на всички етапи от създаването и производството, сътрудничество между инженерите и производителите (съответно доставчици) на оборудване и осигуряване на достатъчно информация на потребителите. Така ще бъдат разсеяни всички неверни представи за колите на ток.

"Всички експерти са на мнение, че масовото внедряване на електромобили може да стане не по-рано от 2030 година", е заключението на доклада. Подобен срок вече обявиха редица производители, които след 9 години ще продават само коли на ток. Подобни планове вече обявиха Jaguar Land Rover, General Motors, Ford, Volvo и Mini.

Снимки: Volvo

0 от 500
  • #18
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    16 - Франция, - Парж - Марсилия - са 700км, Германия Берлин- Фрейбург са 800, Питай Холандците като тръгнат на ски колко пътуват, или датчаните като провлачат караваните към Италия колко минават? Неразбирам какъв е проблема, когато някоий каже че 500км е малко пробег. Ти ако караш само то супера и обратно 5км, си вземи колело по добре.
  • #17
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    П.С. да не говорим, че прословутата мантра "ставаме независими от петрола" издиша, защото суровините за ел. кочаците се контролират почти изцяло от 2-3 държави, а Китай, е основния играч там и докато арабите са относително кротки, Ккитайците няма да пропуснат да извиват ръцете на порядъчно идиотизирания запад. Дерзайте господа електрофили - гледам ви сеира!
  • #16
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Хах, от откриването на суровината до въвеждането на мината в експлоатация минават средно 16 години, вече има сериозен недостиг на суровини, и то не само литий (и не няма да ви се получи и с него, нищо, че е уж широко достъпен). 6 пъти повече ценни метали се влагат в един ел. кошник от традиционен автомобил и ще има да чакате големите продажби - точно както сега някои производители се принудиха да минат обратно на аналогови уреди, щото кризата с чиповете няма да се реши дори и за година!
  • #15
    13 rate up comment 8 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Съвсем не забравям. Най-екологично е да няма личен автомобил, ама всеки иска...Много ясно, че и електричките замърсяват (както и производството им и експлоатацията), само че са сериозна стъпка напред, докато ДВГ е тъпчене на едно място и каквото и да се опитват да пробутват швабите, след скандалите с измамите им няма връщане назад. Че даже и те самите го осъзнаха най-накрая. Ама разни местни главурковци тука се пънат да обясняват те колко повече разбират от всички...
  • #14
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    carpe: Виждам, че тактично забравяш от къде и как идват суровините за батериите ;) Продължавай така ;) А забравяш и, че "нефта" може да се "добива" и без копане... И забравяш, че това велико търсене е благодарение не на друго, а на полит-кретенизма -забрани и субсидии с общите ни пари. Без политическия чадър и за изложба в музея не можете да произведете ;)
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    Точно така е! И да допълня! Да имат изградена мрежа от зарядни на ниска цена на зареждане, да зареждат бързо, да имат Автопилот, да имат ъпдейтване през Интернет, да са с двойно предаване и т. н.! Малко са май колите които отговарят на тези данни! Или по-скоро е само една!
  • #12
    13 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Защото нашия премиер не прилича на Макрон, Меркел и Курц, затова!!!
  • #11
    18 rate up comment 2 rate down comment
    gog ( преди 2 години )
    Абе аз се сетих нещо. Защо българската администрация и правителство в това число и кметсво и т.н. правят конглокси за нови автомобили некви щкоди мерцедеси бемвета. Да почнат да купуват само електрически , да дадат пример.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    коко ( преди 2 години )
    Цена 5000 евро , пробег 2000 км с едно зареждане и време за зареждане до 15 мин. Е тогава ще се купуват яко. Но капитализма и печалбата не прощават. Трябва да се изстиска всичко на макс.
  • #9
    14 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    И тинтирито сега пак ще се върне да обясни колко щадящо природата е проучването на нефтени находища, изпомпването на нефта от тях, транспортирането до рафинериите, там никакъв ток не се харчи за рафинирането му до лелеяния дизел/бензин, отделно после транспортирането и съхранение в складове и бензиностанции. А ауспухът на евро 6 дизел (който само 2-3 години след производството си не отговаря на никакви норми) бълва калинки и цветенца, при вида на които всички изпадат в умиление.