Audi Q7 се появи през 2005 година, като първото поколение на модела си заработи добра репутация. То се задържа на конвейера 10 години, което е доста дълъг период за германски премиум-модел.
През 2015 години излезе втората генерация, която остана без могъщия V12 дизелов мотор. Затова пък в гамата за първи път се появи 4-цилиндров двигател - бензиновият 2.0 с турбо. Луксозният кросоувър се предлага също така и с бензинови и дизелови хибриди, като и в S-версии с V8 - бензин и дизел.
Второто Audi Q7 вече има сериозен стаж на пазара на употребявани автомобили, като най-често срещаната версия е с 3,0-литров дизел, развиващ 272 к.с. На сравнително висока популярност се радва и модификацията с бензинов 3.0 TFSI с 333 к.с. Всички варианти са с автомат и постоянно задвижване на четирите колела. За какво трябва да се внимава при избора на този модел, посочват експертите от изданието ZR.
Audi Q7 на старо - какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
При Audi Q7 системата за задвижване на четирите колела работя постоянно, без да има някакви допълнително подобрения за движение по тежък терен. За втората генерация на VW Touareg, например, срещу доплащане клиентът блокировки на диференциала - между двете оси и между задните колела, както и понижаващи предавки.
Самата трансмисия не създава проблеми, стига предишните собственици да не са експлоатирали колата като истински всъдеход. Буксуването и замърсяването на основните агрегати съкращават техния ресурс, което може да наложи сериозни ремонти при пробег от около 150 000 км.