Audi Q7 се появи през 2005 година, като първото поколение на модела си заработи добра репутация. То се задържа на конвейера 10 години, което е доста дълъг период за германски премиум-модел.
През 2015 години излезе втората генерация, която остана без могъщия V12 дизелов мотор. Затова пък в гамата за първи път се появи 4-цилиндров двигател - бензиновият 2.0 с турбо. Луксозният кросоувър се предлага също така и с бензинови и дизелови хибриди, като и в S-версии с V8 - бензин и дизел.
Второто Audi Q7 вече има сериозен стаж на пазара на употребявани автомобили, като най-често срещаната версия е с 3,0-литров дизел, развиващ 272 к.с. На сравнително висока популярност се радва и модификацията с бензинов 3.0 TFSI с 333 к.с. Всички варианти са с автомат и постоянно задвижване на четирите колела. За какво трябва да се внимава при избора на този модел, посочват експертите от изданието ZR.
Audi Q7 на старо - какво да очакваме? (ГАЛЕРИЯ):
Тук може да се срещнат проблеми, но те в повечето случаи са по вина на собственика, който е правил подобрения или са се наложили ремонти. Експерти разкриват, че засега при цифровия приборен панел не е открит начин за превъртане на пробега, но някои собственици се изхитряват и го сменят целия, като поставят стандартен. И така мамят клиента, че колата е на по-малко километри. Затова и трябва да се провери какъв е бил оригиналният приборен панел.
Сред слабостите на модела са безключовият достъп, както и външните дръжки на вратите. Блокът за управление на адаптивният круиз-контрол е вграден в бронята и може да излезе от строя при удар. Същото се отнася и за матричните LED-фарове, които са много скъпи.