Има няколко големи имена от автомобилната индустрия, които са не по-малко познати и в мотоциклетния бранш. Основните примери за това са BMW, Honda и Suzuki, чиито предложиня и на две, и на четири колела, са познати на пазарите във всички континенти, като немалко модели и в дете категории са абсолютни бестселъри.
Има, обаче, и компании, които са се наложили единствено в направата на автомобили, и то какви - производители на суперколи като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Aston Martin са известни със своите шедьоври, които са еталон за динамика, дизайн, финес и превъзходство. Но малцина знаят, че през историята на тези 4 компании са преминали и мотоциклети. И не само при тях...
Оказва се, че емблемите на няколко "чисто автомобилни" компании под една или друга форма и по различно време са красели резервоарите на мотоциклети. Някои от тях са уникални, други са плашещи, а трети - просто нелепи. Но нека ви разкажем по-подробно за най-ярките примери:
Безумните мотоциклети на автомобилните производители (ГАЛЕРИЯ)
Не само Lamborghini и Ferrari се свързват с двуколесния свят, но и "тризъбецът от Модена". Някои от вас може и да си спомнят за екстравагантния четириколесен Lazareth LM847 от френския гуру за персонализация Ludovic Lazaret с 4,7-литров двигател Maserati с 470 к.с. Но има нещо друго зад булото на историята: Карло, един от братята Maserati, конструира едноцилиндрови двигатели за използване на велосипеди още в ранните дни на компанията. И тук е вторият интересен факт - през петдесетте години семейство Орси, притежаващо Maserati, решило да опита късмета си в мотоциклетния сегмент, тъй като следвоенна Италия се нуждаела от евтин транспорт.
Мотоциклетите със световноизвестната емблема нямали нищо общо с автомобилния бизнес. Те произхождат от Fabbrica Candele Accumulatori Maserati S.p.A., подразделение за свещи и акумулатори, което също е част от империята Орси.