Има няколко големи имена от автомобилната индустрия, които са не по-малко познати и в мотоциклетния бранш. Основните примери за това са BMW, Honda и Suzuki, чиито предложиня и на две, и на четири колела, са познати на пазарите във всички континенти, като немалко модели и в дете категории са абсолютни бестселъри.
Има, обаче, и компании, които са се наложили единствено в направата на автомобили, и то какви - производители на суперколи като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Aston Martin са известни със своите шедьоври, които са еталон за динамика, дизайн, финес и превъзходство. Но малцина знаят, че през историята на тези 4 компании са преминали и мотоциклети. И не само при тях...
Оказва се, че емблемите на няколко "чисто автомобилни" компании под една или друга форма и по различно време са красели резервоарите на мотоциклети. Някои от тях са уникални, други са плашещи, а трети - просто нелепи. Но нека ви разкажем по-подробно за най-ярките примери:
Безумните мотоциклети на автомобилните производители (ГАЛЕРИЯ)
900 е малко като прикрита Honda CB750 с обтекател на опашката в стил Ferrari Testarossa, предно стъкло от старата школа и специални накрайници на изпускателната система. Усещането се подсилва от чифт задни амортисьори, но прочутият CB никога не е имал обърната вилка и големи вентилирани дискове Brembo за спирачките. Макар и да изглеждал тежък, Ferrari 900 всъщност бил доста лек - използването на магнезий, въглеродни влакна и алуминий позволило да се намали "сухото" тегло до едва 172 килограма.
Максималната скорост от 256 км/ч не била толкова изумителна, колкото трите хиляди часа, прекарани от Кей и неговите помощници за цялото творчество. Уви, визията и инженерните решения не съвпадат прекалено много с логото и като цяло едва ли се вписват в очертанията на изображението на мотоциклет на Ferrari. Спортните мотоциклети на Ducati са много по-подходящи за тази роля, особено естетически перфектните модели от деветдесетте години на великия дизайнер Масимо Тамбурини.