IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Toyota не произвежда мотоциклети?

Компанията е правила такива машини, но допуска най-гоямата си грешка (ВИДЕО)

Японските производители на автомобили Honda и Suzuki правят и мотоциклети, които се продават успешно редом с тези на Yamaha и Kawasaki. Най-голямата автомобилна компания в страната обаче не предлага такива машини, въпреки че е имала мотоциклетно подразделение. Какво обаче се случва с него?


Toyo Motors


Всъщност, Toyota е произвеждала мотоциклети от различни класове през периода 1949-1960 година. С тях се е занимавала компания Toyo Motors, която няма нищо общо със сегашната Toyo Tyres. Тя е основана в град Кария (префектура Аити) от Кадзуо Кавамата, който в продължение на 20 години се занимава с разработката на двигатели с вътрешно горене.

Именно Кавамата участва в разработката на първия автомобил с предно предаване в Япония, който носи името Roland. Точно тогава той се запознава с Киитиро Тойода, основател на компанията Toyota. Двамата се сближават и през 1942 година Кавамата започва работа в лабораторията Toyota Motor Research. Там той разработва двигателя Bismotor за мотоциклите, като проектът се финансира от Toyota.

През 1949 година Кавамата основава компанията Toyo Motors, която става дъщерно предприятие на Toyota. Новата фирма си поставя за цел да произвежда прости и евтини мотоциклети, от които се нуждае светът след Втората световна война. През 1952 година обемът на производство достига 10 000 бройки, но успехът се оказва мимолетен.

Компанията Toyo Motors постоянно е преследвана от жалби за качеството на нейните продукти. Причината е необичайното решение да предаде цялото си производство за аутсорсинг. Мотоциклетите се сглобяват от пристигащи в компанията агрегати и компоненти, така че за качество не може и дума да става. Инженерите на Toyo са притеснени и искат промяна на бизнес-идеята, но Кавамата не иска да чуе за подобно нещо.



В един момент цялата територия на завода на фирмата е затрупана с бракувани части за мотоциклети. Пълният крах е съвсем близо и той настъпва през 1958 година, когато Honda представя своя Super Cub. В този момент търпението на хората по отношение на мотоциклетите на Toyo се изчерпва, тъй като се появява евтина и надеждна алтернатива.

Често казано, компанията Toyo Motors е само една от повече от 100 японски производители на мотоциклети, които идват и си отиват. И вината не е само на бизнес-моделите, а и на природна стихия. През 1959 година тайфунът Вера убива над 5000 души в Япония, а повече от милион и половина остават без покрив.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500