Има няколко големи имена от автомобилната индустрия, които са не по-малко познати и в мотоциклетния бранш. Основните примери за това са BMW, Honda и Suzuki, чиито предложиня и на две, и на четири колела, са познати на пазарите във всички континенти, като немалко модели и в дете категории са абсолютни бестселъри.
Има, обаче, и компании, които са се наложили единствено в направата на автомобили, и то какви - производители на суперколи като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Aston Martin са известни със своите шедьоври, които са еталон за динамика, дизайн, финес и превъзходство. Но малцина знаят, че през историята на тези 4 компании са преминали и мотоциклети. И не само при тях...
Оказва се, че емблемите на няколко "чисто автомобилни" компании под една или друга форма и по различно време са красели резервоарите на мотоциклети. Някои от тях са уникални, други са плашещи, а трети - просто нелепи. Но нека ви разкажем по-подробно за най-ярките примери:
Безумните мотоциклети на автомобилните производители (ГАЛЕРИЯ)
Постъпката на истинския джентълмен и ентусиаст докоснала Пиеро Ферари, синът на Енцо и тогавашен президент на компанията. На 23 май същата година той дал зелена светлина и пожелал на автора на проекта късмет, а Ferrari 900 дебютирал пет години по-късно.
Замисленият от Кей спортен модел не е създаден според общоприетите по това време канони, а според собствените му представи за красота. Моторът не е бил предназначен да бъде изключителен съперник на усъвършенстваните Ducati 916 или Honda CBR900RR Fireblade - напротив, той е пропит с умишлена старомодност. Вместо диагонална рамка като спортен „японец“ или ажурна „клетка за птици“, характерна за толкова много образци от италианското инженерно училище, използвал много по-семпъл „скелет“. Неговите тръби обгръщат 900-кубиков агрегат с 16 клапана и въздушно-маслено охлаждане, постигащ мощност от 105 к.с. при 8800 об/мин.