Има няколко големи имена от автомобилната индустрия, които са не по-малко познати и в мотоциклетния бранш. Основните примери за това са BMW, Honda и Suzuki, чиито предложиня и на две, и на четири колела, са познати на пазарите във всички континенти, като немалко модели и в дете категории са абсолютни бестселъри.
Има, обаче, и компании, които са се наложили единствено в направата на автомобили, и то какви - производители на суперколи като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Aston Martin са известни със своите шедьоври, които са еталон за динамика, дизайн, финес и превъзходство. Но малцина знаят, че през историята на тези 4 компании са преминали и мотоциклети. И не само при тях...
Оказва се, че емблемите на няколко "чисто автомобилни" компании под една или друга форма и по различно време са красели резервоарите на мотоциклети. Някои от тях са уникални, други са плашещи, а трети - просто нелепи. Но нека ви разкажем по-подробно за най-ярките примери:
Безумните мотоциклети на автомобилните производители (ГАЛЕРИЯ)
Той нямал опит в проектирането и производството на байкове, но имал финансова основа и рационално мислене. "Защо сами да разработваме продукти от нулата, когато марката Italmoto е създадена наблизо в Болоня?" През 1953 г. производителят преминава в собственост на "фабриката за свещи" на Maserati.
Първородният от новата палитра се появил в най-добрите традиции на бадж инженеринга - Italmoto със 160-кубиков четиритактов двигател приел новата емблема и бил преименуван на Tipo 160/T4. По-младият Tipo 125/T2 е базиран на германския DKW със 125-кубиков двутактов двигател. По-късно се появили машини с двигател с обем от 50 до 250 кубика. Двуколесните Maserati били търсени не само в Европа, но и в Северна Африка и Южна Америка. Жалко, че успехът не продължил дълго - подразделението се сблъскало с финансови проблеми и през 1960 отишло в историята.