Volkswagen Golf започва да наваксва изоставането от Peugeot 208 през март, но френският градски модел си остава най-продаваната кола в Европа за първото тримесечие, показва статистиката на JATO Dynamics.
Откакто понижи цените и влезе в обхвата на държавните субсидии в Западна Европа, Model 3 се продава като топъл хляб
Данните за март сочат небивали трицифрени ръстове за много марки: примерно 102% за Alfa Romeo, 154% за Citroen, 180% за Fiat, 241% за Jeep. Продажбите на Lancia са скочили с умопомрачителните 890 процента.
1 VW Golf - 26 491 2 Peugeot 208 - 25 010 3 Opel Corsa - 24 581 4 VW Tiguan - 24 117 5 Tesla Model 3 - 23 507 6 Toyota Yaris - 22 914 7 VW T-Roc - 21 617 8 Renault Clio - 21 324 9 Citroen C3 - 20 956 10 Fiat 500 - 20 857 |
Но всъщност обяснението е просто: данните са съпоставени с март 2020, когато основните пазари на тези марки бяха в пълен локдаун. Като цяло европейският пазар е пораснал с 61% през третия месец на тази година, сравнен със същия период на миналата.
В класирането по модели най-забележителното постижение е на Tesla Model 3, която се класира на пето място не сред електромобилите, а изобщо сред всички леки автомобили. Това е пряк резултат от решението на компанията да намали цените, така че Model 3 да влезе в обхвата на държавните субсидии в страни като Германия и Франция.
Най-продаваните модели в Европа до март 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Новото поколение на Corsa дебютира плахо в началото на миналата година, като на много пазари лансирането му съвпадна с паническите мерки срещу пандемията. Но в последните месеци си наваксва и отчита 10.4% ръст за първата четвърт. Тук са включени и продажбите на Vauxhall Corsa.