За пръв път от началото на Covid-кризата европейският автомобилен пазар започва сериозно да расте през март. Данните на браншовата организция АСЕА показват 1.062 милиона нови автомобила, регистрирани в страните от ЕС през третия месец на 2021, спрямо едва половин милион година по-рано. Ръстът е цели 87%, макар че като цяло продажбите си остават по-слаби от годините преди 2020.
Британската марка Land Rover e сред големите губещи напоследък, с едва 14 500 регистрирани автомобила за тримесечието, над три пъти по-малко от същия период на 2019. При Honda сривът е още по-голям
На някои пазари, които миналия март бяха напълно блокирани, сега растежът е рекорден: +497% в Италия, +192% във Франция, +128% в Испания. Германският пазар пораства с по-умерените 36 на сто.
България също отчита двуцифрен ръст спрямо март 2020 - 34%. За първото тримесечие на тази година у нас са регистрирани 5584 нови автомобила - което обаче все още е доста под постигнатите за същия период на 2019 година 8419 регистрации.
Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Продажбите на дъщерната марка на BMW в ЕС остават стабилни дори след излизането на Великобритания, основния й пазар, от общността. MINI отчита 14.5% ръст спрямо същото тримесечие на 2020, и може да се похвали с 1.3% пазарен дял - един от най-високите в историята й.