Недостигът на полупроводникови чипове продължава да оказва влияние върху автомобилната и технологичната индустрии, като някои от водещите производители бяха принудени временно да спрат работа в част от заводите си. Кризата започна преди няколко месеца, като се дължи на увеличеното търсене на компютри, таблети и смартфони в разгара на пандемията от Covid-19.
От липсата на полупроводници пострада най-вече автомобилния сектор. Фабриката в Турция, която произвежда Ford Transit за европейския пазар, ще бъде затворена от 19 април до 13 юни. Производствената на линия за Ford Focus в Саарулис (Германия) не работи от края на февруари и ще продължи така поне още 20 дни.
Предстоят спирания на производството на още 4 модела на Ford - Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max и Transit Connect, като това ще продължи до 31 юли. Прекъсванията ще се отразят и на Fiesta и Puma, които се сглобяват в Германия и Румъния, както и американски модели на марката обявиха от компанията.
Друга компания - Jaguar Land Rover (JLR), спира на работа в два от най-големите си заводи поне за седмица поради недостиг на чипове. Фабриките в Касъл Бромич и Хейлууд минават на "ограничен режим" от днес (26 април), като това ще засегне моделите Jaguar XE, XF и F-Type, както и Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque.
От Volkswagen също обявиха, че очакват сериозни проблеми с производството, като очакват производствен дефицит от поне 100 000 автомобила през настоящето тримесечие. Това ще засегне най-вече едноименната марка, както и Seat и Skoda. Президентът на Seat - Уейн Грифитс, вече призна, че заводът в Марторел работи с понижени мощности, като това ще се отрази на резултатите на марката през второто тримесечие на годината.
На свой ред, Daimler отчете увеличение на продажбите с 13% през първото тримесечие, но призна, че кризата с полупроводниците ще се отрази на резултатите то следващия такъв период. В концерна очакват възстановяване на положението едва през третото и четвърто тримесечие.
Mercedes-Benz вече реагира на случващото се и намали работното време на 18 500 свои служители в Германия, като това ще се отрази на производството на моделите C-Class, EQC и GLC. Общо щетите са индустрията се очаква да бъдат милиарди евро, като прогнозите са, че световното производство ще намалее с около 800 000 автомобила през тази година.