IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата криза в автомобилната индустрия настъпва

Липсата на чипове затваря заводи, а производители очакват още по-тежки времена

Недостигът на полупроводникови чипове продължава да оказва влияние върху автомобилната и технологичната индустрии, като някои от водещите производители бяха принудени временно да спрат работа в част от заводите си. Кризата започна преди няколко месеца, като се дължи на увеличеното търсене на компютри, таблети и смартфони в разгара на пандемията от Covid-19.


производство


От липсата на полупроводници пострада най-вече автомобилния сектор. Фабриката в Турция, която произвежда Ford Transit за европейския пазар, ще бъде затворена от 19 април до 13 юни. Производствената на линия за Ford Focus в Саарулис (Германия) не работи от края на февруари и ще продължи така поне още 20 дни.

Предстоят спирания на производството на още 4 модела на Ford - Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max и Transit Connect, като това ще продължи до 31 юли. Прекъсванията ще се отразят и на Fiesta и Puma, които се сглобяват в Германия и Румъния, както и американски модели на марката обявиха от компанията.


производство


Друга компания - Jaguar Land Rover (JLR), спира на работа в два от най-големите си заводи поне за седмица поради недостиг на чипове. Фабриките в Касъл Бромич и Хейлууд минават на "ограничен режим" от днес (26 април), като това ще засегне моделите Jaguar XE, XF и F-Type, както и Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque.

От Volkswagen също обявиха, че очакват сериозни проблеми с производството, като очакват производствен дефицит от поне 100 000 автомобила през настоящето тримесечие. Това ще засегне най-вече едноименната марка, както и Seat и Skoda. Президентът на Seat - Уейн Грифитс, вече призна, че заводът в Марторел работи с понижени мощности, като това ще се отрази на резултатите на марката през второто тримесечие на годината.


производство


На свой ред, Daimler отчете увеличение на продажбите с 13% през първото тримесечие, но призна, че кризата с полупроводниците ще се отрази на резултатите то следващия такъв период. В концерна очакват възстановяване на положението едва през третото и четвърто тримесечие.

Mercedes-Benz вече реагира на случващото се и намали работното време на 18 500 свои служители в Германия, като това ще се отрази на производството на моделите C-Class, EQC и GLC. Общо щетите са индустрията се очаква да бъдат милиарди евро, като прогнозите са, че световното производство ще намалее с около 800 000 автомобила през тази година.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Niko ( преди 2 години )
    Супер, ако се запази тази тенденция в дългосрочен план автопрома ще се принуди да влага по- малко електроника, която където може ще се заменя с добрата стара надеждна механика особено в по- ниския и достъпен за нас клас автомобили. Така няма да има нужда някой да си копува Фиестичка набъкана с таблети по таблото за 51 000 лв., което е малоумщина, защото обезмисля смисъла на ниския /достъпния/ клас коли.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Влизам в игръта ( преди 2 години )
    Продавам запазено Типо. Има си всички чипове и проводници (полу и цели). Цена : днеска двойна, утре тройна :)
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Ле ле мале ( преди 2 години )
    Анонимния, нали и за електичките трябват същите компоненти, че даже и повече!!! Ще забранят ДВГ кога крушата роди череши по коледа в сибир.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мото ( преди 2 години )
    Изобщо тази информация не се припокрива с истината, която е че са спаднали продажбите на крайният продукт.
  • #6
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #8, електромобилите не стават по-достъпни, а започват да стават логичен избор. При положение, че всички треперят, че след 2-3 години ще им забранят да си карат колите с ДВГ, що да не си купят електромобил, който ще могат да карат още 7-8 години. Общо взето всички печелят без потребителите - и Урсула доволна, и производителите доволни, че продават таблети с колела дето нищо не струват за по 30 000 евро.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Едни увеличават произвоството, други го намаляват.Всъщност се вижда че едни са засегнати повече от други, просто ще намалят леко произвоството и леко ще вдигнат цените, това е хубаво защото електромобилите стават все по достъпни на този фон.
  • #4
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    като няма полупроводници, да вземат цели и да ги разделят на две
  • #3
    43 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами като започнахте да произвеждате смартфони на четири колела, тъй ще е!
  • #2
    29 rate up comment 2 rate down comment
    AAV ( преди 2 години )
    Намаляват производството по "обективни" причини, но за сметка на това вдигат още по-стремглаво цените тихомълком по "субективни" причини... Важното е приходите на менидмънта и акционерите да не падат.
  • #1
    23 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко удобно извинение , за да затворят някой цех и да намалят мощностите на останалите, а истината е че при продължаващата криза и все по-високите цени на новите автомобили- все още сме на -20% от продажбите и то въпреки че в цяла европа дават по няколко хилядарки субсидии .