fallback

Toyota тества двигател с вътрешно горене на водород

Моторът ще дебютира на състезателен автомобил на японската марка (ВИДЕО)

Компанията Toyota обяви, че е започнала изпитания на двигател с вътрешно горене, работещ на водород. Експериментално новият агрегат ще бъде поставен на седана Corolla Sport, който ще участва в японските серии за издръжливост Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook.

Интересното е, че не става дума за агрегат, работещ с водородни горивни клетки, какъвто се използва на при Toyota Mirai, например, а за стандартен двигател. Това е 3-цилиндров турбомотор с обем 1,6 литра, чиито горивни системи са адаптирани да работят с компресиран водород. В случая вредните емисии ще бъдат малко над нулата, тъй като в тях ще има малко изгорено масло.

Подобен двигател има редица преимущества, още повече че автомобилната индустрия е поела курс на декарбонизация. Първо, водородът се възпламенява по-бързо от бензина, което означава по-добра отзивчивост. Второто, водородните мотори запазват всички качества на двигателите с вътрешно горене, в това число звука и вибрациите им. А това означава, че поне на първо време те ще бъдат използвани при спортни коли.

Затова и Toyota ще усъвършенства технологията именно в състезание. Първоначално водородният турбомотор ще бъде поставен под капака на Toyota Corolla Sport, подготвена за участие в сериите Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook. Автомобилът ще бъде зареждан със "зелен водород", изработен в предприятието Fukushima Hydrogen Energy Research Field. Това е един от най-големите заводи в света, като е разположен на 20 км от ядрената централа Фукушима и използва електричество от локална слънчева електростанция с мощност 20 мегавата.

Снимка и видео: Toyota

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Една корекция в статията: "вредните емисии ще бъдат малко над нулата, тъй като в тях ще има малко изгорено масло".Кои вредни емисии? Ако става въпрос за СО и СО2 това е така но е подвеждащо относно азота от въздуха. При температурата и налягането по време на работния такт преминава в азотни оксиди - доста агресивни и токсични.
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Притоплена новина от края на 70те. Още тогава имаше и разработки с обогатяване на горивото с Н2. Мои приятел, инжинерче, си монтира система за разлагане на вода с електролиза за обогатяване на горивото с Н2. Двигатела на автомобила му - Toyota Camry увеличи пробег с 3-5 мили за галон и беше изключително тих и пластичен.Проблема с безопасното съхранение и използване на Н2 on demand изглежда решен с технологията на https://plasmakinetics.com.
  • #27
    ... ( преди 3 години )
    za6to dosega ne sa se utvurdili ??? 6tom otdavna sa izvestni kato model na dvigatelia ??? kude e prepiatstvieto ???
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Към Nо 9: младежо, през 1979 г. БМВ пусна 520h с ДВГ на водород. Чети, за да знаеш :)
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Ваги, Порше и Ауди показаха как не трябва да се правят хибриди - специално Аудито харчи повече отколкото нехибридния вариант, защото ползваше допотопни технологии като индукционни мотори и батерии с оловна киселина. Приус е на съвем друго технологично ниво - синхронни електромотори, специално разработени никел-метал-хидридни батерии и IGBT силова електроника. Затова и е успешен, за разлика от жалките немски хибриди.
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Те акционерите имат право да си продадат акциите, но като съвестни собственици първо се опитват с добро да спасят потъващия кораб. А Тойода-сан стиска зъби и козирува - има официално изявление, което копирах онзи ден, но *** го изтриха, защото е на английски, а те знаят само руски. В общи линии гласи, че ще представят план до края на годината как да се впишат в протокола от Киото. Разбирай, че допотопните им хибриди нямат шанс.
  • #23
    Това е бъдещето ( преди 3 години )
    но не в автомобилите а в електроцентралите ... така ще има евтин ток за всички, и автомобили в които няма какво да се развали
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    На LPG бутилките издържат до 30 атмосфери налягане, на метан до 300, а на водорода трябват 700 атм. Страхотна бомба е това. Всичко това много оскъпява ползването му и не виждам в бъдеще водорода в леките коли.
  • #21
    до 8 ( преди 3 години )
    Не само че харчеха 12-таците на BMW водород като ЗИЛ, ами и вадеха по 200 коня от всичко това. А цената на километър е колкото самолетен билет :)В течно състояние водород се съхранява при -253 градуса и налягане между 350 и 700 атмосфери. Тва като ДУМНЕ, замина квартала. Пожарът на Тесла ще ви се види като лагерен огън.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Хех, ваги, ако от самоускоряващи се Тойоти са пострадали хиляди, то значи вагонетките са избили цялото човечество с канцерогенните си дизляци. При това няколко пъти.
fallback
Последни