fallback

Най-големите провали на краш-тестове

Горяща Lancia Ypsilon, разбит на части Jeep Wrangler и още няколко неудачника

С провеждането на краш-тестове, освен самите производители, се занимават редица независими организации по света. Най-известните от тях са Euro NCAP, IIHS и Global NCAP. Всички те разбиват нови автомобили за проверка на тяхната безопасност, след което им поставят оценки - от 0 до 5 звезди.

Самите производители обръщат все повече внимание на безопасността и постоянно усъвършенстват своите автомобили. Затова и новите модели обикновено получават 4 или 5 звезди. Затова е изненада, че на последните изпитания на Euro NCAP (европейската организация) новите Dacia Logan и Sandero Stepway получиха само по 2 звезди. Това обаче съвсем не е най-лошия резултат в историята

11-те най-големи провала на краш-тестове:

Fiat Punto - 0 звезди

За първи път в историята на Euro NCAP нула звезди получи хечбекът Fiat Punto през 2017 година. Експертите първо установиха практическо пълно отсъствие на системи за помощ на пътя и много ниска защита на гърдите на водача. Малко по-добре стояха нещата със защитата на възрастните пасажери и децата, но това не промени оценката.

Fiat Panda - 0 звезди

Година по-късно още един хечбек на Fiat - този път Panda, се провали напълно на тестовете на Euro NCAP, като не получи нито една звезда. Показанията от манекените, които се използват, показаха висок риск от получаване на травми при пътника отпред при челен удар. Не по-малка опасност заплашва и пътниците на задната седалка, като това се отнася най-вече за вратовете им. За оценката повлия и фактът, че в базовото си оборудване Panda не разполага със системи за безопасност, които вече са задължителни.

Jeep Wrangler - 1 звезда

Не по-добре се развиха нещата и за всъдехода Jeep Wrangler през 2018 година. Една от основните претенции на Euro NCAP е отсъствието на система за закрепване на детско столче. При челен удар има голяма опасност водачът да получи тежки травми в гърдите и десния крак. Освен това, Wrangler не разполага със система, напомняща за незакопчан предпазен колан, както и с круиз-контрол.

Ford Mustang - 2 звезди

Отсъствието на системи за активна и пасивна безопасност в базовата версия стана причина за ниската оценка на американската спортна кола. Нито една от нейните седалки не позволяват закрепването на детско столче, отговарящо на стандарт i-Size. Защитата на възрастните в колата е 72%, което в крайна сметка даде само 2 звезди на Mustang. Все пак във Ford добавиха някои системи и година по-късно спортната кола получи 3 звезди.

Lancia Ypsilon - 2 звезди

Lancia Ypsilon показа катастрофални резултати при имитацията на челен удар по цялата широчина на каросерията. Оказа се, че шофьорът е застрашен от травми на главата, а пътниците на втория ред - от наранявани по гърдите. По-лошото обаче е, че след удара колата се запали заради късо съединение в акумулатора. Все пак Ypsilon получи добри оценки за защита на децата и това донесе на модела 2 звезди, а не нула.

Jeep Compass - 2 звезди

"Двойка" на краш-тестовете получи и първото поколение на кросоувъра Jeep Compass, която излезе през 2012 година. Най-големи претенции експертите по безопасност имаха към защитата от челен удар. Оказа се, че предният панел може да нарани сериозно колената и бедрата на шофьора и спътника му. Лоши се оказаха резултатите и от имитацията на сблъсък със стълб.

Renault Trafic - 2 звезди

Същата оценка през 2012 година получи и миниванът Renault Trafic, известен още като Opel Vivaro и Nissan Primastar. При челен удар машината е сравнително добре защитена, но пък разполага с малък брой системи за безопасност. Базовият вариант на френския модел няма въздушни възглавници и система за стабилизация, което също се оказа решаващо за резултата му.

Great Wall Steed 5 - 0 звезди

Практически същата методика на краш-тестове използва и друга независима организация Global NCAP. За разлика от колегите си от Euro NCAP, тази програма се използва на различни световни пазари. Наскоро тя беше приложена на китайския пикап Great Wall Steed 5 за пазара в ЮАР. Базовата версия на модела няма въздушни възглавници, анти-блокираща система (ABS) и функция за разпределение на спирачното усилие (EBD). При скорост от 64 км/ч автомобилът беше напълно разрушен и няма как да защитите хората в салона.

Kia Picanto - нула звезди

Неуспешни се оказаха и краш-тестовете на Kia Picanto, предназначена за Латинска Америка. Те се организират от организацията Latin NCAP, която е партньор на Global NCAP. Моделът се провали при всички изпитания, като датчиците от манекените показаха риск от сериозни травми по гърдите и шията на пътниците, а също така и слаба защита на децата. Стандартното оборудване на Picanto също се оказаха недостатъчно и крайният резултат е 0 звезди от 5 възможни.

Mitsubishi L200 - 0 звезди

Резултатите от краш-теста на пикапа Mitsubishi L200 по програмата Latin NCAP също са плачевни. От организацията обясниха, че при фронтален удар с 64 км/ч има огромна опасност от травми, несъвместими с живота заради нестабилната конструкция на автомобила. Версията за Южна Америка няма система за стабилизация и въздушни възглавници.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Понеже ВАГ-аджийството в тоя сайт е поголовно и все се показва едностранчива информация, опитайте се да видите за какво става въпрос в Гугъл, когато напишете "VW EuroNCAP cheating" и ще стане страшно. Например, последното Поло или масово Ауди-та та НИКОГА не са тествани. Има модели на VW, които са тествани и са се проваляли, но странно - пак са им давали 4 звезди при блокирали врати и т.н. Мафия...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Пич,Това са най-лошите тестове през годините назад, когато са провеждани колата е трябвало да покрие актуалните изисквания. Тука коли СЕ ПАЛЯТ от удар! Споменават се тежки травми на пътниците поради лоши проектирани каросерии. Напрегни го малко тоя мозък и осмисли написаното.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Пич, не си прав. Разрови се в уеб архива и ще видиш, че тея коли са имали по 4-5 звезди преди промяната на изискванията. Тези статии са гнусно-тенденциозни.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Пич за да имаш 1 или 0(НУЛА) звезди не е само пролема в липсата на системи, колата като материали и конструкция е пълен шит!
  • #8
    да отбележа ( преди 3 години )
    Оправете си заглавието , не е "неудачника" ,а "неуДачии"
  • #7
    до 4 ( преди 3 години )
    Да беше прочел какво пиша, да беше помислил, можеше и да разбереш.
  • #6
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    По-голям фак-нюз не бях чел от доста време,Напълно в реда на нещата е 10 години след пускането си "Пунто" да вземе 0*, същото е с "Ипсилон" правят тест на автомобил 2005-та с изискванията за 2015-та. За останалите въобще не си направих труда да гледам разликата в годините.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Тея тестова са с такива резултати, защото повечето коли нямат автоматични системи за спиране, което от скоро е в регламента. Ако им видите резултатите преди промените в регламента, нещата са топ. Доста тенденциозна статия.
  • #4
    До 2 ( преди 3 години )
    Какви корейци те бият у главата? В списъка няма нито една корейска кола продавана в ЕС!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    китайското волво как е нещо липсва в класацията
fallback
Последни