fallback

Най-големите провали на краш-тестове

Горяща Lancia Ypsilon, разбит на части Jeep Wrangler и още няколко неудачника

С провеждането на краш-тестове, освен самите производители, се занимават редица независими организации по света. Най-известните от тях са Euro NCAP, IIHS и Global NCAP. Всички те разбиват нови автомобили за проверка на тяхната безопасност, след което им поставят оценки - от 0 до 5 звезди.

Самите производители обръщат все повече внимание на безопасността и постоянно усъвършенстват своите автомобили. Затова и новите модели обикновено получават 4 или 5 звезди. Затова е изненада, че на последните изпитания на Euro NCAP (европейската организация) новите Dacia Logan и Sandero Stepway получиха само по 2 звезди. Това обаче съвсем не е най-лошия резултат в историята

11-те най-големи провала на краш-тестове:

Fiat Punto - 0 звезди

За първи път в историята на Euro NCAP нула звезди получи хечбекът Fiat Punto през 2017 година. Експертите първо установиха практическо пълно отсъствие на системи за помощ на пътя и много ниска защита на гърдите на водача. Малко по-добре стояха нещата със защитата на възрастните пасажери и децата, но това не промени оценката.

Fiat Panda - 0 звезди

Година по-късно още един хечбек на Fiat - този път Panda, се провали напълно на тестовете на Euro NCAP, като не получи нито една звезда. Показанията от манекените, които се използват, показаха висок риск от получаване на травми при пътника отпред при челен удар. Не по-малка опасност заплашва и пътниците на задната седалка, като това се отнася най-вече за вратовете им. За оценката повлия и фактът, че в базовото си оборудване Panda не разполага със системи за безопасност, които вече са задължителни.

Jeep Wrangler - 1 звезда

Не по-добре се развиха нещата и за всъдехода Jeep Wrangler през 2018 година. Една от основните претенции на Euro NCAP е отсъствието на система за закрепване на детско столче. При челен удар има голяма опасност водачът да получи тежки травми в гърдите и десния крак. Освен това, Wrangler не разполага със система, напомняща за незакопчан предпазен колан, както и с круиз-контрол.

Ford Mustang - 2 звезди

Отсъствието на системи за активна и пасивна безопасност в базовата версия стана причина за ниската оценка на американската спортна кола. Нито една от нейните седалки не позволяват закрепването на детско столче, отговарящо на стандарт i-Size. Защитата на възрастните в колата е 72%, което в крайна сметка даде само 2 звезди на Mustang. Все пак във Ford добавиха някои системи и година по-късно спортната кола получи 3 звезди.

Lancia Ypsilon - 2 звезди

Lancia Ypsilon показа катастрофални резултати при имитацията на челен удар по цялата широчина на каросерията. Оказа се, че шофьорът е застрашен от травми на главата, а пътниците на втория ред - от наранявани по гърдите. По-лошото обаче е, че след удара колата се запали заради късо съединение в акумулатора. Все пак Ypsilon получи добри оценки за защита на децата и това донесе на модела 2 звезди, а не нула.

Jeep Compass - 2 звезди

"Двойка" на краш-тестовете получи и първото поколение на кросоувъра Jeep Compass, която излезе през 2012 година. Най-големи претенции експертите по безопасност имаха към защитата от челен удар. Оказа се, че предният панел може да нарани сериозно колената и бедрата на шофьора и спътника му. Лоши се оказаха резултатите и от имитацията на сблъсък със стълб.

Renault Trafic - 2 звезди

Същата оценка през 2012 година получи и миниванът Renault Trafic, известен още като Opel Vivaro и Nissan Primastar. При челен удар машината е сравнително добре защитена, но пък разполага с малък брой системи за безопасност. Базовият вариант на френския модел няма въздушни възглавници и система за стабилизация, което също се оказа решаващо за резултата му.

Great Wall Steed 5 - 0 звезди

Практически същата методика на краш-тестове използва и друга независима организация Global NCAP. За разлика от колегите си от Euro NCAP, тази програма се използва на различни световни пазари. Наскоро тя беше приложена на китайския пикап Great Wall Steed 5 за пазара в ЮАР. Базовата версия на модела няма въздушни възглавници, анти-блокираща система (ABS) и функция за разпределение на спирачното усилие (EBD). При скорост от 64 км/ч автомобилът беше напълно разрушен и няма как да защитите хората в салона.

Kia Picanto - нула звезди

Неуспешни се оказаха и краш-тестовете на Kia Picanto, предназначена за Латинска Америка. Те се организират от организацията Latin NCAP, която е партньор на Global NCAP. Моделът се провали при всички изпитания, като датчиците от манекените показаха риск от сериозни травми по гърдите и шията на пътниците, а също така и слаба защита на децата. Стандартното оборудване на Picanto също се оказаха недостатъчно и крайният резултат е 0 звезди от 5 възможни.

Mitsubishi L200 - 0 звезди

Резултатите от краш-теста на пикапа Mitsubishi L200 по програмата Latin NCAP също са плачевни. От организацията обясниха, че при фронтален удар с 64 км/ч има огромна опасност от травми, несъвместими с живота заради нестабилната конструкция на автомобила. Версията за Южна Америка няма система за стабилизация и въздушни възглавници.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Китайчето е единственото с наистина трагичен резултат. Конструкцията му не издържа, докато проблемите на другите са решими, а голяма част са липси на разни системи в най-ниското ниво на оборудване.Винаги съм се чудил на умниците, които първо пристанаха на корейците, а сега и на китайците.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Кадрите от Steed-а и L200 са направо за 18+.
fallback
Последни