IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi A6 се превърна в 5-метров електрически модел

Топ-версията на A6 е-tron ще има пробег над 700 км

Компанията Audi представи на автосалона в Шанхай концептуален модел, който ще показва какво ще бъде следващото поколение на A6. Електрическият седан получава имeто A6 e-tron, като серийният му вариант ще повтаря на 95% показания прототип.


Audi A6 e-tron


С новия модел Audi потвърждава намеренията си за отказ от двигателите с вътрешно горене. Затова и показана в Китай концепция е изцяло електрическа, но няма нищо с представеното и пуснато на пазара семейство Audi e-tron GT. Ако то използва платформата J1, чиито елементи са унифицирани с шасито на Panamera, то бъдещото A6 ще стане първият модел на новата електрическа архитектура PPE (Premium Platform Electric). Тя ще се използва за големи и скъпи електромобили на VW Group.

В сравнение със сегашното A6 новият концептуален модел е много по-широк - 1960 мм срещу 1886 мм. Останалите размери са дължина от 4960 мм, височина - 1440 мм и междуосие - 2950 мм, като тук максималната разлика е само 26 мм. Още повече, това вече не е седан, а лифтбек с 5 врати или както го наричат Audi - Sportback, който е качен на 22-цолови джанти.


Audi A6 e-tron


Концептуалният модел е със скрити във вратите дръжки и камери вместо огледала, но въпреки това като аеродинамика не успява да се доближава до показания само преди дни сериен Mercedes-Benz EQS, с който ще се конкурира. Коефициентът Cd на A6 e-tron е 0.22, докато този на EQS е 0.20.

Матричните фарове на електромобила могат да "рисуват" данните от навигацията на пътното платно или да показват информация за нивото на заряда в батерията на стената на гаража. Снимки на интериора на лифтбека не се показват, но от Audi разкриха техническите му характеристики.


Audi A6 e-tron


Задвижването на A6 e-tron става с два електромотора (по един на всяка ос) със съвкупна мощност 476 к.с. и 800 Нм. Топ-версията ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, но ще се предлагат и варианти с по-слаба мощност, които ще се нуждаят от 7 секунди за същото.

Капацитетът на батерията е 100 кВт/ч, а обявеният пробег с едно зареждане - над 700 км. Цялата електрическа система работи с напрежение от 800 волта, като лифтбекът ще може да се зарежда от терминал с постоянен ток с мощност до 270 кВт. В този случай 10 минути са достатъчни за получаване на допълнителен заряд за 300 км, а зареждането на батерията от 5 до 80% ще отнема 25 минути.

Още снимки на Audi A6 e-tron - вижте в галерията:

Серийното Audi A6 e-tron ще бъде представено през втората половина на 2022 година и ще излезе на пазара през 2023 година. Електрическият модел ще се произвежда както в Германия, така и в Китай, като ще това става едновременно с бензиновото A6 (ако има такова), което ще получи различна платформа и каросерия.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    И защо ти е? ( преди 3 седмици )
    Преди 2 години един направи 24 часов експеримент колко може да се измине с електромобил заради такива роботи като вас, дето карат по няколко денонощия без да спят. Колко километра мислиш, че успя да измине? Ти колко си минавал най-много през целия си живот за едно денонощие, за да ти трябва автомобил с 1500км пробег? За колко време смяташ да ги минеш и няма ли поне до тоалетна да спреш? Да хапнеш? Да се разтъпчеш?
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Име ( преди 3 седмици )
    моето от 2015 вдига до 100 за 4.1, защо да давам 10 пъти повече пари за 3.9? Още повече няма да чакам 4 часа да се зареди за да изкарам 1000км ... докато не направят електрическа кола с промег 1500км която на 10 година да изминава 1000км с всичко електрическо включено ... не стават!
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Електрическите коли отдавна щяха да са масови, ако не беше самодоволството на автопроизводителите. През 80-те и 90-те г. японските производители правеха най-добрите телевизори с кинескопи. Само че изпаднаха в самодоволство. Спряха да се развиват. Само за няколко години Самсунг ги настигна и изпревари, а със спечелите пари разви LCD до ниво, което япончетата не могат да стигнат до ден днешен. Нов играч с желание за успехи им показа, че може. В момента Самсунг е Тесла.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До: 12 ( преди 3 седмици )
    Аз лично, не планирам скоро да си купя ел. автомобил. Ти планираш да не чакаш, желая сполука.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    За кога да чакаме? Напротив, изостанахме. Ако не си чувал какво е крива на опита, тя не зависи от годините, а от произведените бройки. Колкото повече електромобили се произвеждат, толкова повече проблеми се забелязват и се отстраняват, а заради икономии от мащаба, цените падат с увеличаване на производството. Тоест ако бяхме почнали 5 години по-рано, сегашното ниво на технологиите и цените, щяха да се случат през 2015 година. Сега щяхме да сме на нивото на 2025 година, за това са субсидиите.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тази информация за скорост на зареждане е само на хартия. В реалния живот, ако изобщо намериш зарядно с такава скорост, не се знае дали ще я получиш. И дори това да се случи, тези литиево йонни батерии няма да издържат много на такъв стрес. Изобщо електричките със сегашните батерии са едно голямо прибързване, от което нямаше смисъл. Ако наистина искаме някаква еко промяна, трябва да почакаме. Бъдещето е на електромотора, но не и с тези батерии.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Най накрая, хубаво Ауди, да хваща окото
  • #9
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продават немците точно толкова за колко китайчетата им отпуснат батерии. Хех, аболютни технологични смешници. Догодина като им вдигнат китайчетата цените на батериите и немците ще изпофалират, щото канцерогенните дизеляци няма вече как да ги спасят че никой няма да ще да ги купува.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Еми така е някой вече продават по няколко електрически модела, други като Тойота още пробутват остарели хибриди и чакат някой да им направи електрическа кола, сега ги гледам че с влажен поглед гледат към Субару кога ще направят електричка та да си сложат емблемата отгоре. Моля Тойотаджиите изобщо да не гледат и коментират това Ауди, разбирам че гладна кокошка просо сънува, ама вие вече направо бълнувате.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    смешки ( преди 3 седмици )
    Феновете на дизелови аудита сега какво ще правят??