IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обновеният Seat Ibiza се сбогува с дизела

Градският модел и кросоувърът Arona получават версии на природен газ

Петото поколение на Seat Ibiza беше официално представено на 31 януари 2017 година. сега дойде време за неговото сериозно обновяване, което включва промени в дизайна, както и добавяне на нови технологии и модернизирани двигатели.


Seat Ibiza


От появата на Ibiza през 1984 година досега от модела са продадени 6 млн. бройки, така че дори един фейслифт си е сериозно събитие за градския испански модел. Промените в дизайна му включват нова светодиодна оптика, която е включена в стандартното оборудване с възможност за пълни LED-светлини. Предлагат се и нови 17- и 18-0цолови джанти, а логото „Ibiza“ е поставено на багажника.

Промените в салона не са съществени, като той до голяма степен повтаря предишния вариант. Все пак, екранът на информационно-развлекателната система е увеличен до 9,2 инча, но този вариант ще се предлага като опция. Стандартно дисплеят е 8,25-инчов, като вече е съвместим с Android Auto и Apple CarPlay и може да се свързва безжично.


Seat Ibiza


Системата изпълнява гласови команди, което позволява дестинация в GPS-системата, без да се налага пускане на волана. Приложението Seat Connect също позволява да се провери в реално време нивото на горивото и заключването на вратите, а освен това то предупреждава, когато автомобилът надвиши позволената скорост.

Обновеният Seat Ibiza също така е оборудван с нови помощни средства за шофиране, започвайки с "Travel Assist", който позволява на малкия автомобил да претендира за автономно шофиране от ниво 2. Тази система комбинира адаптивен круиз-контрол и функция за поддържане на поддръжка на лентата.


Seat Ibiza


Промяна има и при задвижващи агрегати. Още преди няколко месеца Seat обяви спирането на 1.6-литровия (TDI) двигател с 4 цилиндъра, развиващ 95 к.с. Така в гамата на модела повече няма да има дизел. Вместо това се появява версия на природен газ 1,0-литров TGI с 90 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.

Бензиновите предложения са атмосферен 1,0-литров MPI двигател с 4 цилиндъра и 80 к.с., два 3-цилиндрови 1,0-литрови TSI - 95 и 110 к.с., както и 1,5-литров мотор TSI с 4 цилиндъра, който развива 150 к.с. и е съчетан със 7-степенна роботизирана кутия DSG.

Още снимки на обновения Seat Ibiza - вижте в галерията:

Подобни промени претърпя и кросоувърът Arona, който дебютира през 2017 година. В предната част на модела са се появили нови фарове за мъгла. Броните също са различни, а на багажника се появява името на модела.

Обновеният Arona също ще се предлага само с бензинови двигатели - 1.0 TSI (95 к.с.), съчетан с 5-степенна механична кутия, 1.0 TSI (110 к.с.) с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна DGS, както и 1.5 EcoTSI със 150 CV. Както и при Ibiza, и тук има вариант на природен газ с мотор 1.0 TGI. Той развива 90 к.с., като се съчетава както с ръчни скоростни, така и с автоматик.

Още снимки на обновения Seat Arona - вижте в галерията:

Снимки: Seat

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубаво е, че още не са изхвърлили MPI мотора. TSI са добри за хора, които си изхвърлят колите на 5 години, но за простолюдието дето ще си търси кола втора ръка след 5-6 годиники си е опция.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ШОК! Това е градски автомобил, а модерен дизел с ДПФ и градско не е добра комбинация. Отделно цената става неоправдано висока.