IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

12 причини да зарежем литиево-йонната батерия

Без технология от ново поколение електрическата революция не може да бъде завършена. За щастие тази технология изглежда близо

За XXI век литиево-йонната батерия е това, което беше петролът за XX век. Тя вече изцяло е превзела смартфоните и лаптопите ни и, ако се осъществят плановете на политици като лидерите на ЕС, Си Дзинпин и Джо Байдън, съвсем скоро ще превземе и автомобилите. Мнозина виждат в нея и начина най-после да постигнем ефективно използване на енергия от слънцето и вятъра, без сегашната необходимост да се поддържат скъпи и замърсяващи дублиращи мощности.


Samsung, батерия, твърд електролит
 Корейският гигант Samsung представи преди година прототип на батерия с твърд електролит, която има енергийна плътност над 900 втч за литър, и минимум 1000 цикъла без загуба на капацитет. Производството в по-големи размери все още е проблем
  
     
Има само един малък проблем: сегашната литиево-йонна батерия не може да изпълни всички тези очаквания. В нея има твърде много непреодолими ограничения - до такава степен, че за последните 30 години технологията почти не се е променила. Всъщност дори собственият й създател, Нобеловият лауреат проф. Джон Гудинъф, сега работи по създаването на заместника й - батерията с твърд електролит.
   
    
12 причини защо ни трябват нов тип батерии (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И една година по-късно, не само, че не е по-близо, а с новите цени на суровините дори и старата технология изглежда още по-далечна :D
  • #18
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до 19 ( преди 3 години )
    И пак си сгрешил. Всъщност е от 1882. И все така е Аткинсън, а не Аткинс. Пробвай още веднъж :D
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    ха ха ( преди 3 години )
    Още една причина за пожар, освен късото съединение е разхерметизирането на лития, в съприкосновение с въздуха /кислорода/ лития се самозапалва. Гасенето става като се постави в среда без кислород.
  • #16
    13 rate up comment 11 rate down comment
    пенеп ( преди 3 години )
    Много ги боли петролните ***. Ще ги боли и повече! Бъдещето е на ел. автомобилите!
  • #15
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 15 и 17: Извинявам се за Аткинсовия двигател - наистина съм сгрешил. Не е от 1920, а от 1886 г.
  • #14
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 3 години )
    До фенче #14 - личи си, че знаеш за хибридите на Тойота само от заглавията на статиите и форумите на ФВ.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    А къде... ( преди 3 години )
    изчезна графеновата батерия? Или е още рано да и позволят да гътне окочантелно фосилите?
  • #12
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аткинсова е диетата. Двигателният цикъл е на Аткинсън :D но ти си коментирай де, няма лошо
  • #11
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Лития никога не е бил проблем, кобалта е и затова повечето производители го намалиха и го елиминираха от батериите си. Литии има навсякъде и при недостиг лесно се отварят нови находища, затова никой не говори за недостиг на литий защото не е и няма да бъде.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    10 ( преди 3 години )
    Литият имаше един пик през есента на 2017, точно когато всичките големи автопроизводители изведнъж се сетиха и взеха да търсят дългосрочни договори за доставка. Същото ще стане догодина, като заявките се удвоят. Правете разлика обаче между литиевия карбонат и пречистения, подходящ за производство на батерии метал