fallback

Свърши ли модата на малките турбомотори?

Първите примери за отказ от даунсайзинга при двигателите вече са факт

Една от най-ярките тенденции в световната автомобилна индустрия през последните години беше преминаването към двигатели с по-малък обаче, чиято мощност се увеличава с помощта на турбина. Постепенно обаче големите компании се насочиха към хибридите и електромобилите, което постави под въпрос бъдещето на малките мотори с голяма мощност.

Вече се появяват и примери за отказа от тях, като един от тях е решението на Audi да се откаже от поставянето на обновените A4 и A5 на 1,4-литровия мотор TSI, който досега използваха тези два модела. Двигателят развива 150 к.с., а неговото място заема 2.0 TSI, който има същата мощност.

Според експерти, даунсайизнгът (намаляване на обема на двигателя с увеличение на мощността) няма да си отиде напълно, а тези мотори просто ще бъдат модернизирани. Volkswagen вече дори въведе термин за това - "райтсайзинг", което означава "избор на адекватен обем на мотора". Важна роля в този процес ще играе и унификацията, която използват повечето големи производители.

Има обаче и други мнения. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, трендът на даунсайзинга вече е отминал, като виновна за това е екологията, тъй като в реални условия малолитражните мотори просто не отговарят на новите, по-строги изискванията за вредни емисии.

"Производителите първоначално пресмятат какви двигатели като размери и работен обем ще бъдат подходящи за моделната им гама, а след това определят тяхната мощност. С новите екологични стандарти обаче това се променя, тъй като на първо място излизат вредните емисии", обясняват експерти.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #21
    GS rider ( преди 3 години )
    Всеки път им се смея по Хемус. По равното се пънат, като пинчери. Видят ли баира 80-90 макс.
  • #20
    Хаха ( преди 3 години )
    За тебе ли говориш? Т*п си на гадулка!!!552 нютона з и 400коня знаеш ли как чупят вратове? Едното е два пъти и повече от твоя астматик, другото и то е два пъти и повече от твоя астматик. И още три турбини да му сложиш пак нямаш шанс. Ако поне малко разбираше, или поне някога си се возил на истински автомобил щеше да знаеш какво ти говоря.
  • #19
    Хаха ( преди 3 години )
    Хахахха "умник" тая "кола" дето я караш сега и е свършила гаранцията. 100000 били 100000. Тея километри за един истински двигател са НИЩО!!! В някои държави тея километри ги минават за по-малко от година. Ако ти стиска ела до Германия, че тука няма ограничения да се пробваш. Да видиш 5,7 V8 атмосверка как ще те остави точка в огледалото. Даже ще ти дам и някой друк километър преднина. После да не те е срам да кажеш, че пикап те оставил точка в огледалото.
  • #18
    Хаха ( преди 3 години )
    Ако за тебе 100000км са някакво постижение, евала. Тея атмосверки дали са 4,5,6 литрови V8, V10, V12? Хаххаха ***, нали само ше вдигнат 200 оборота тоя 10-12 цилиндров двигател и тоя твоя астматик ще изгасне. Някой друг малолитражен астматик може и да ги минаваш, ама истински двигател ще го скъсаш от смях. Ако не вярваш може да ти го демонстрирам. Ама залагаме ключове. Навитак ли си? 100000 минал и кой знае какво. За тея километри големия двигател се разработва още "умнико"
  • #17
    И да продължа за &qu ( преди 3 години )
    Тоя астматик 1,4 турбо с 140км ще реве кат саранска мечка с 2500+ оборота. 6.0 литровия баира и натоварването няма да ги усети, а 1,4 турбо астматика ще умре след 10 метра. Като види баира трябва да му слагаш вестници на фаровете, че двигателчето ще избяга обратно в завода. Ще сравнява двигател за кола 2+ тона с двигател за косачка. ***. Щял да кара турбиниран двигател с ниски обороти. И после реве по форумите: -"Турбината гръмна какво да правя? "
  • #16
    До анонимния "у ( преди 3 години )
    "умнико" , ти кола над 1,4 не си карал никога през живота си!!! В това съм абсолютно сигурен. Само по тъпотиите дето пишеш ми е ясно. Явно всички производители на големи автомобили, камиони, автобуси са *** че на колите слагаХа двигатели по 4,5,6,7 литра, а на камионите има и 16 литрови. Явно са прости и за това не слагаХа 1,4 турбо с 200+ коня. Тоя 6.0л двигател по магистралата на 6та скорост с 140км ще работи на 900-1000оборота "умнико"!!! Кога ще го умориш? След колко милион километра
  • #15
    Размерът има значени ( преди 3 години )
    Принципно хубавите и надеждни двигатели са атмосферни и почват от 2.5 литра и нагоре. Някъде около 3.0 литра бензин с 6 цилиндъра редови е най приятно за каране.В 90-те години БМВ правеха основно такива такива двигатели и всички такива модели сега са класика и цените им растат. Големите V8 над 5-6 литра вече са прекалено големи за лек автомобил и почват да тежат излишно на предницата. Ако е голям по добре да е V10 или V12. Но тука вече отиваме в друга категория автомобили...
  • #14
    До 16 ( преди 3 години )
    Тезата ти абсолютно не е вярна. Това, че да кажем един голям атмосферен прави пик на nm на 3500, не означава, че огромна част от този въртящ момент не е достъпна от много по-ниски обороти. Така, че това, че един 1.4 турбо прави пиков момент от 240 nm на 1700 обр., а един v8 има пик от 500 nm на 3000 оборота, това не му пречи голяма част от този нютони да са достъпни още под 2000 оборота.
  • #13
    До 17 ( преди 3 години )
    Ти май не четеш човека какво е написал. Той ти казва, че за 250 хил.км. от оригиналния двигател е останал само блока, всичко друго е било подменено. В коментара не е уточнена година, но най-вероятно става въпрос за 1.4 тфси от първо поколение. Найстина не особено сполучлив двигател.
  • #12
    Anonimous ( преди 3 години )
    Мили колеги! Едно малко конче пони го товариш с пет тона *** за ***- един, два, три пъти ... И то издъхва. Колкото и да е як камшика!!! Така е и с малките форсиране до лудост моторчета... Не може да са против елементарната логика. Толкоз.
fallback
Последни