Mercedes-Benz Geländewagen (от немски "автомобил за всякакви терени") се появява като идея в началото на 70-те години на 20 век. Идеята зад модела била да се създаде корав, способен, лесен за използване автомобил с повишена проходимост, който да служи еднакво добре както в армията, така и в цивилния живот.
Така, в края на десетилетието се появява машина, която е еднакво добра както за транспортиране на войници и оборудване на бойното поле, така и за превоз на скиори до алпийските курорти или фермери из безкрайните акри лозя. А някак си, чрез комбинация от правилен маркетинг, екстравагантна цена, лимитирано производство и семпъл, но нахакан външен вид, Mercedes G-Class получава статут на символ, като е еднакво любим на известните личности, богатите съпруги и приключенците по цял свят.
Макар и други всъдеходи да са изминали подобна еволюция от офроудъри до тузарски модели, като например Land Rover Defender и Range Rover, то може би само иконата на Mercedes остана толкова дълго време почти непроменена, а постоянно подобрявана. Дори и актуалното поколение, представено през 2018 година запази много от чертите на предшественика си, който не беше "пипан" цели 39 лета.
Нека ви разходим из невероятната история на Mercedes G-Class, с някои от най-интересните й моменти:
Славната история на Mercedes G-Class (ГАЛЕРИЯ)
И докато Unimog вършеел успех след успех при товарните машини, от Daimler започнали да мислят върху по-компактна оф-роуд машина предназначена за военни и цивилни нужди. Не и без помощта на шаха на Иран, който бил доста сериозен акционер в компанията. Първият макет на това, което щяло да се казва G-Wagen бил направен от дърво. Затова и липсвали познатите дизайнерски извивки, които били възможни при създаването на макети от глина. И наистина, G-Class щял да бъде точно толкова "ръбат", а още при самото си проектиране бил разделен на две отделни моделни линии" за военна и цивилна употреба. И двете имали много общо: издръжлива 4х4 система, здравина на шаси, купе и двигатели, както и разпознаваем външен вид.