През последните години Porsche се превърна в основен играч на пазара на електромобили благодарение на модела си Taycan, но няма намерение да се откаже от двигателите с вътрешно горене. Затова компанията се фокусира върху разработката на възобновяеми, нисковъглеродни и синтетични горива.
Като цяло тенденцията в световната автомобилна индустрия е насочена към преминаването на електрически превозни средства, но все още има огромен брой поклонници на двигателите с вътрешно горене. Именно заради тях германският производител работи усилено в още едно направление, като първите резултати вече са налице.
Любопитното е, че Porsche инвестира в тези проекти част от печалбата от продажбите на Taycan, които непрекъснато се увеличават. Идеята на компанията е с помощта на новите горива, които ще бъдат напълно екологични, да запази в гамата си модели като 911. За него вече беше обявено, че ще бъде последният модел на марката, който ще получи електрическо задвижване.
Още преди няколко годи Porsche стартира проектa Haru Oni, в който участват Siemens Energy и няколко други компании. Името обозначава първата в света интегрирана, търговска инсталация в индустриален мащаб, която ще произвежда екологично чисти горива. Заводът е разположен в южната част на Чили, като работи с вятърни турбини. Идеята е ясна - екологичните горива трябва да се добиват по безопасен за природата начин.
Компанията вече обяви, че в пилотната фаза още през 2022 година ще бъдат произведени около 34 342 галона (130 000 литра) от новото гориво. В две следващи фази се предвижда капацитетът да се увеличи до около 14,5 милиона галона (55 милиона литра) на година до 2024 година и около 145 милиона галона (550 милиона литра) до 2026 година.
Първоначално екологичното гориво ще се използва в малки проекти, които включват захранване служебните коли на Porsche Experience Centres, както и някои от спортните шампионите, организирани от автомобилния производител. Компанията ще тества нова си разработка Esso Renewable Racing Fuel в състезателните серии Porsche Mobil 1 Supercup 2021 и 2022.
Засега от Porsche разкриват, че новото гориво, произведено в Чили, е с 85% по-ниски вредни емисии в сравнение със стандартния бензин. Според компанията, при масово производство намалението ще бъде по-малко - около 70%, но и това изглежда като доста сериозен показател.
Снимки: Porsche