Колкото и упорита да бе последната зима, все пак дойде времето да заменим зимните гуми с летни. За повечето автомобили в променливи условия като българските ползването на два комплекта гуми е най-разумният вариант от гледна точка на безопасност (излиза ли сметката да се кара само със зимни, четете тук). За жалост обаче е свързан с немалки разходи - а нерядко недобросъвестни майстори се мъчат и допълнително да ги увеличат.
Опитът ни показва, че в България има и много добри сервизи за гуми - както големи вериги, така и малки семейни предприятия. Има обаче и от другите, където гледат на клиента едновременно като на дойна крава, и сякаш му правят услуга. Нека изброим някои от най-честите трикове, които този тип гумаджии ползват, за да изкарат повече пари.
6-те най-чести шашми при смяна на гуми (ГАЛЕРИЯ):
Това е услуга, която ще ви предложат и в иначе реномирани и надеждни центрове. Не бихме я нарекли точно шашма - просто тя е напълно излишна за мнозинството клиенти.
"Аргументите" в полза на азота са няколко: че при него топлинното свиване и разширение не са толкова изразени, колкото при атмосферния въздух; че молекулите са по-големи и съответно изтичането на газ от гумата е по-бавно; и че напомпаната с азот гума е по-лека и съответно ви пести гориво.
Всичко това са глупости. Преди всичко атмосферният въздух също е 78% азот. Разликите в размера на молекулите, в теглото и в коефициента на топлинно разширение са толкова малки, че нямат никакво значение.
От азота има полза при пистови автомобили, където натоварванията са много по-големи и тези малки разлики все пак могат да се усетят. А и защото липсата на кислород в гумите ги прави по-пожаробезопасни при катастрофа.