Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.
От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.
Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.
Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
Малката японска компания, която разчита основно на домашния си и на американския пазар, прогнозира годишни продажби от 868 000 автомобила, на фона на 1.034 милиона през финансовата 2019 година. Очакванията са за оборот от 2.85 трилиона йени (21.8 млрд. евро), и за нетна печалба от 75 милиарда йени (575 млн. евро) - наполовина под миналогодишната.