Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
Между 2009 и 2010 г. Toyota Motor Corporation е принудена да организира три отделни сервизни акции, които са свързани с проблем в двигателя. До тях се стига след съобщения за внезапно неправомерно ускорение на автомобила. От компанията твърдят, че това се дължи на стелката под крака на водача, която залепвала за педала на газта. Проведени са две акции за отстраняване на проблема, които са последвания и от трета. При нея се налага препрограмиране на софтуера на ABS-системата.
Скандалът обаче се разраства, след като полицаят от Калифорния Марк Сейлър и още трима души загиват, тъй като Lexus-ът, с който пътуват започва да ускорява сам и се блъска в висока скорост. Проведени са няколко разследвания, а срещу Toyota са заведени огромен брой дела. Компанията изтегля в сервизите си над 9 млн. коли, а проблемните модели са спрени от продажби. Загубите на японския производител надхвърлят 2 млрд. долара, като акциите на Toyota падат с над 15%.