Всички бъдещи леки коли и кросоувъри на BMW ще използват една-единствена обща архитектура. Платформата, с кодово име New Class ще бъде с основен фокус към поддръжка на изцяло електрически превозни средства, но ще става и за автомобили с бензинови и дизелови двигатели, както и плъг-ин хибриди.
New Class ще започне да се използва през 2025 година, като ще замени двете настоящи архитектури на баварския производител: малката платформа UKL, използвана за компактните машини на BMW и моделите на Mini, както и по-голямата CLAR, която е за останалите модели на германците.
И двете настоящи платформи са създадени за автомобили с ДВГ. От BMW сериозно обновиха по-голямата CLAR, модифицирайки централната подова част, за да може да се използва за електромобили и плъг-ин хибриди. Така, на обновената версия са електрическите iX3, i4 и iX, като на тази база ще бъдат изградени и вариантите с батерии на 5-а и 7-а Серия.
Ясно е, че новата архитектура ще е модулна и ще може да поддържа различен калибър електромобили, като на нея ще бъдат и бъдещите модели с водородни горивни клетки на BMW. New Class ще предлага и доста по-голямо интериорно пространство, а в допълнение стандартно ще поддържа високоволтови батерии с подобрен дизайн на клетките.
Бъдещата архитектура на BMW Group ще бъде фокусирана основно към задното задвижване, но ще позволява конструирането на автомобили с предно предаване, както и с 4х4. Германската марка разчита New Class да подпомогне за заложената цел до 2030 година половината й продавани автомобили да са електрически.