IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички бъдещи модели на BMW преминават на една платформа

Архитектурата ще е фокусирана основно към електромобилите

Всички бъдещи леки коли и кросоувъри на BMW ще използват една-единствена обща архитектура. Платформата, с кодово име New Class ще бъде с основен фокус към поддръжка на изцяло електрически превозни средства, но ще става и за автомобили с бензинови и дизелови двигатели, както и плъг-ин хибриди.


bmw i4


New Class ще започне да се използва през 2025 година, като ще замени двете настоящи архитектури на баварския производител: малката платформа UKL, използвана за компактните машини на BMW и моделите на Mini, както и по-голямата CLAR, която е за останалите модели на германците.

И двете настоящи платформи са създадени за автомобили с ДВГ. От BMW сериозно обновиха по-голямата CLAR, модифицирайки централната подова част, за да може да се използва за електромобили и плъг-ин хибриди. Така, на обновената версия са електрическите iX3, i4 и iX, като на тази база ще бъдат изградени и вариантите с батерии на 5-а и 7-а Серия.


bmw ix


Ясно е, че новата архитектура ще е модулна и ще може да поддържа различен калибър електромобили, като на нея ще бъдат и бъдещите модели с водородни горивни клетки на BMW. New Class ще предлага и доста по-голямо интериорно пространство, а в допълнение стандартно ще поддържа високоволтови батерии с подобрен дизайн на клетките.

Бъдещата архитектура на BMW Group ще бъде фокусирана основно към задното задвижване, но ще позволява конструирането на автомобили с предно предаване, както и с 4х4. Германската марка разчита New Class да подпомогне за заложената цел до 2030 година половината й продавани автомобили да са електрически.

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Драйвър ( преди 3 години )
    Аааа, сега разбрах защо iX сув-овете им с по метър и половина предни капаци, нямат багажници под тях (frunk) - щото платформата е за бензин и дизел. Много пространство нахалост е това. Може да се разшири интериора да стан като в Ролс и отпред да има място за кабели и подмятащи се джунджурии, а багажникът отзад свободен за куфари и байкове
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 3 години )
    С таа визия "бъдещи".... ще видим:)))
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А Мерц и Ауди още от тази година започват да ползват такива платформи с фокус върху електромобили
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Нова единна, модулна платформа, носеща името New Class. Универсално приложение! New Class е фокус към EV, но става и за автомобили с бензинови, дизелови двигатели, водородни, както и плъг-ин хибриди. Използва се за задно, но и предно предаване. Ще започне да се ползва след 4 г. За какво, по дяволите, са им необходими цели 4 години!
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, на старата платформа на Рено Меган.
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Единственото нещо, което съм харесвал в БМВ е, че са много красиви коли. От тая красота няма и помен. Тоя джип на снимката е като карикатура.