Двигателите с вътрешно горене и 4 такта разчитат на инерцията от всеки един цикъл на работа за започване на следващия. А за да започне това, помага електрическият стартерен мотор, наричан още "стартер", който дава така нужния първи тласък.
Преди стартерът да бъде изобретен, двигателите се стартирали по различни начини, най-често с изполването на манивела, но също и с екзотични методи като възпламеняване на цилиндърчета с барут, дърпане на пружини или ремъци и т.н.
Първият електрически стартер е конструиран от британския инженер Ейч. Джей Даузинг през 1896 година, а 7 години по-късно Клайд Колман патентова същата част в САЩ. Само за две десетилетия, стартерът става много популярен и се използва от всички автомобилни производители.
Обикновено, електрическият стартер има живот между 150 и 240 хиляди километра, макар историята да познава случаи, когато помощните устройства са надживявали самите двигатели на автомобилите. Все, пак има и много случаи когато стартерът се поврежда по-рано от очакваното, но и в двата случая има няколко ясни признака, че помощникът за запалване на двигателя е "тръгнал" и дори "заминал". Нека ви запознаем с тях:
Най-честите симптоми за повреден стартер (ГАЛЕРИЯ)
Когато стартерът е "пътник", един от най-честите симптоми е осезаем още при стартирането на двигателя. Ако чуете серия от щракания или тракания откъм двигателния отсек, това със сигурност означава, че стартерът не функционира нормално.
Точните причини за шума и сериозността на проблема може да са различни, но при всички положения е най-добре като чуете странните звуци да отидете в сервиз, където да се изясни какво точно се случва.