Електромобилите отдавна вече не са екзотична рядкост по пътищата. Групата Volkswagen има над дузина в актуалната си гама. Но новото Audi e-tron GT quattro изпъква сред тях: различно като способности, като технологии, като внушение. А също и като начин на производство. Докато останалите електрически модели на концерна се правят в заводи с огромен капацитет, този елегантен гранд турър се ражда в най-малката, най-модерна и най-тайнствена фабрика в системата на Audi: тази в Бьолингер Хьофе. Нека надникнем през стъклените й стени и да видим как се прави един автомобил от бъдещето.
Как се произвежда Audi e-tron GT (ГАЛЕРИЯ):
Два модела на една линия
Любопитно е, че електрическото е-tron GT quattro и бензиновото Audi R8 се правят на една и съща поточна линия, едновременно и в разбъркан ред. Това увеличава броя на работните цикли от предишните 16 до 36. Но работата е координирана толкова внимателно, че грешки и обърквания не са се случвали. Това не е изненада, защото всяка нова производствена процедура първо се тества във виртуална реалност. Всъщност е-tron GT е първият автомобил в историята, чието производство е планирано без създаването на физически прототипи - само с виртуални.
Любопитно е, че електрическото е-tron GT quattro и бензиновото Audi R8 се правят на една и съща поточна линия, едновременно и в разбъркан ред. Това увеличава броя на работните цикли от предишните 16 до 36. Но работата е координирана толкова внимателно, че грешки и обърквания не са се случвали. Това не е изненада, защото всяка нова производствена процедура първо се тества във виртуална реалност. Всъщност е-tron GT е първият автомобил в историята, чието производство е планирано без създаването на физически прототипи - само с виртуални.