Електромобилите отдавна вече не са екзотична рядкост по пътищата. Групата Volkswagen има над дузина в актуалната си гама. Но новото Audi e-tron GT quattro изпъква сред тях: различно като способности, като технологии, като внушение. А също и като начин на производство. Докато останалите електрически модели на концерна се правят в заводи с огромен капацитет, този елегантен гранд турър се ражда в най-малката, най-модерна и най-тайнствена фабрика в системата на Audi: тази в Бьолингер Хьофе. Нека надникнем през стъклените й стени и да видим как се прави един автомобил от бъдещето.
Как се произвежда Audi e-tron GT (ГАЛЕРИЯ):
Танцът на 10-те робота
Геометрията на автомобила се създава от специални окомплектовъчни машини, които събират заедно по-големите компоненти от корпуса. В обикновените фабрики се ползват по два такива "фреймъра", наредени един след друг по поточната линия. Но тук "фреймърът" е един - двоен. Той действа на две последователни стъпки: първо монтира и напасва панелите от вътрешната страна, след това - тези от външната. Работата се извършва от десет робота, които ползват 32 различни инструмента, и ги сменят в хода й. Отстрани изглежда почти като танц.
Геометрията на автомобила се създава от специални окомплектовъчни машини, които събират заедно по-големите компоненти от корпуса. В обикновените фабрики се ползват по два такива "фреймъра", наредени един след друг по поточната линия. Но тук "фреймърът" е един - двоен. Той действа на две последователни стъпки: първо монтира и напасва панелите от вътрешната страна, след това - тези от външната. Работата се извършва от десет робота, които ползват 32 различни инструмента, и ги сменят в хода й. Отстрани изглежда почти като танц.