Новият LF-Z обещава 600 км с едно зареждане и предно, задно и 4х4 предаване едновременно
600 километра пробег с едно зареждане, изцяло нова 4х4 система и, по всяка вероятност, революционна нова батерия: това са най-интересните черти на LF-Z, който Lexus представи днес като първа стъпка към електрическото си бъдеще.
Японската компания обещава да пусне 20 електрифицирани автомобила в следващите три години и половина, макар че в тази бройка влизат също плъг-ин хибриди и традиционни хибриди. Концептът LF-Z обаче загатва за сериозни промени не само в количествено, но и в качествено отношение.
От Lexus засега не съобщават много подробности за модела, нито за евентуалното му серийно производство. Знае се обаче, че ще има батерия с капацитет 90 киловатчаса, която ще е достатъчна за пробег от 600 км с едно зареждане. Това е доста повече от конкурентите с подобен капацитет, което породи хипотези, че става дума за новаторска батерия с твърд електролит. Групата Toyota работи усилено върху нея от няколко години.
Автомобилът ще бъде и доста ефективен, със средно потребление на енергия около 15 квт за 100 км, потвърди Спирос Фотинос, директор на Lexus за Европа.
Концептът ще може да се зарежда при 150 квт, и ще стига от 10 до 80% заряд само за 30 минути. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 3 секунди.
Още няма официално потвърждение, но почти сигурно колата ще е на новата електрическа платформа e-TNGA, разработена от Toyota съвместно със Subaru. Дължината на концепта е 4.88 метра, а междуосието - 2.95 м. Компанията ще предложи и гаранция на батерията за 1 милион километра пробег.
Системата Direct4 ще даде на новия модел "безпрецедентна стабилност", увери ни шефът на Lexus Europe Спирос Фотинос
Доста иновативно е и задвижването, наречено Direct4. То разполага с по един електромотор на всяка ос, свързани с електронна система за динамично разпределение на въртящия момент, която ще може да превключва мигновено между предно, задно и 4х4 предаване. Резултатът от това и от ниския център на тежестта е "безпрецедентна стабилност", твърди Фотинос. Воланът ще е steer by wire, с електронно предаване на движенията на водача, и без директна връзка с колелата. Това е наложително и заради бъдещите системи за автономно управление.
Предполагаме, че екстериорният дизайн е доста близък до бъдещия сериен модел. Никак не е сигурно обаче, че необичайният волан ще оцелее до поточната линия. Любопитна е новата концепция на Lexus за информационната система, групирана в три сензорни екрана с форма на пеперуда зад волана.
Инженерите обещават добавена реалност и изкуствен интелект, който ще приема гласови команди и ще се самообучава в хода на ползване. LF-Z ще бъде и с виртуален ключ, ползван чрез смартфон. Покривът е с електрохроматично стъкло и може да се затъмнява с натискането на бутон.
Още снимки на новия Lexus LF-Z вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Aygo X Prologue има вградена стойка за велосипеди и екшън камери в огледалата
-
Технологията Direct4 ще дебютира през 2021 година (ВИДЕО)
-
Марката отбеляза 30 години на местния пазар с един милион продажби