IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият електромобил на Lexus стъпи в Европа

Марката отбеляза 30 години на местния пазар с един милион продажби

След като продаде над 450 000 хибридни автомобили в Европа, Lexus представя на Стария континент и първия си електромобил. Компактният електрически SUV Lexus UX 300e вече се предлага на няколко европейски пазара, като Норвегия, Великобритания, Нидерландия и Германия, а изборът за първоначалното лансиране там е заради добре развитата зарядна инфраструктура.
  

Lexus UX 300e

UX 300e се задвижва от електромотор с мощност 204 конски сили (150 kW), и въртящ момент от 300 Нм. Задвижването е на предните колела,  като двигателят позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и максимална скорост от 160 км/ч.

Батерията с капацитет 54,3 кВт/ч предлага пробег до 315 км с едно зареждане. Блокът с общо 288 клетки на акумулаторите е разположен под пода на автомобила, като освен че не дава загуби от багажното пространство, позволява и по-нисък център на тежестта. А по-интересното е, че литиево-йонният пакет е с гаранция 10 години или един милион километра.


Lexus UX 300e


И като споменаваме милион, Lexus се похвали с толкова реализирани автомобила на Стария континент. При това, по времето в което марката отбелязва 30 години на пазара в Европа. На местния пазар луксозното подразделение на Toyota стъпва няколко месеца след лансирането в САЩ през 1990 г.

Началото е скромно: един модел (LS 400) и 1158 реализирани продажби, но марката се развива все по-добре с течение на годините.Както писахме в началото, над 450 000 от продадените до момента милион автомобили са хибридни, а в наши дни делът им достига до 96%.


Lexus UX 300e


Безспорен лидер сред продадените машини е кросоувърът RX с близо 290 000 реализации, а като цяло SUV-моделите съставляват 55% от общите продажби на марката до момента и 80% дял в последните години.

Повече снимки на Lexus UX 300e вижте в галерията:

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Тоя японски бклук няма никакви шансове на старият континент.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Един милион километра, тикви! Кой от шутовете играещи си на електромобилчета или канцерогенни дизелчета гарантира подобна надеждност?
  • #8
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Кимоното ( преди 3 години )
    Плащаш за Лакмус получаваш Койота с различна емблема. Естествено всички технически характеристики са наполовина на актуалните в момента. Като сложим лъжите за тези характеристики и типичната за всеки оризарин грозота на автомобила то на човек не му остава нищо друго освен да отиде до най близкия дилър на джапанките и да започне да плющи шамари наред
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До #2. Несъразмерните пропорции явно добре са ти попили в мозъка. Сигорно и чалга певиците са ти най-красивите жени, с цели си "add-on".
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като чуя модерни технологии от продавач в премиум шоурум и приклецвам.
  • #5
    24 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е Лексус,а не треторазредна Тесла. Лексус е симовл на качество,здравина и лукс.Разбира се и на модерни технологии.
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не електромобил, а скъбомобил.
  • #3
    18 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Този СУВ излъчва динамика,модерност и стабилност откъдето и да го погледнеш!
  • #2
    13 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма по-красиви СУВ в класовете на CH-R и Lexus UX 300e. Единствено Mitsubishi Eclipse cross е конглокенция.
  • #1
    8 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По-малко грозната версия на C-HR с премиум надценка, не мерси.