fallback

Ето го електрическото бъдеще на Lexus

Новият LF-Z обещава 600 км с едно зареждане и предно, задно и 4х4 предаване едновременно

600 километра пробег с едно зареждане, изцяло нова 4х4 система и, по всяка вероятност, революционна нова батерия: това са най-интересните черти на LF-Z, който Lexus представи днес като първа стъпка към електрическото си бъдеще.           Японската компания обещава да пусне 20 електрифицирани автомобила в следващите три години и половина, макар че в тази бройка влизат също плъг-ин хибриди и традиционни хибриди. Концептът LF-Z обаче загатва за сериозни промени не само в количествено, но и в качествено отношение.

От Lexus засега не съобщават много подробности за модела, нито за евентуалното му серийно производство. Знае се обаче, че ще има батерия с капацитет 90 киловатчаса, която ще е достатъчна за пробег от 600 км с едно зареждане. Това е доста повече от конкурентите с подобен капацитет, което породи хипотези, че става дума за новаторска батерия с твърд електролит. Групата Toyota работи усилено върху нея от няколко години.             Автомобилът ще бъде и доста ефективен, със средно потребление на енергия около 15 квт за 100 км, потвърди Спирос Фотинос, директор на Lexus за Европа.

Концептът ще може да се зарежда при 150 квт, и ще стига от 10 до 80% заряд само за 30 минути. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 3 секунди.

Още няма официално потвърждение, но почти сигурно колата ще е на новата електрическа платформа e-TNGA, разработена от Toyota съвместно със Subaru. Дължината на концепта е 4.88 метра, а междуосието - 2.95 м. Компанията ще предложи и гаранция на батерията за 1 милион километра пробег.      Системата Direct4 ще даде на новия модел "безпрецедентна стабилност", увери ни шефът на Lexus Europe Спирос Фотинос         Доста иновативно е и задвижването, наречено Direct4. То разполага с по един електромотор на всяка ос, свързани с електронна система за динамично разпределение на въртящия момент, която ще може да превключва мигновено между предно, задно и 4х4 предаване. Резултатът от това и от ниския център на тежестта е "безпрецедентна стабилност", твърди Фотинос. Воланът ще е steer by wire, с електронно предаване на движенията на водача, и без директна връзка с колелата. Това е наложително и заради бъдещите системи за автономно управление.           Предполагаме, че екстериорният дизайн е доста близък до бъдещия сериен модел. Никак не е сигурно обаче, че необичайният волан ще оцелее до поточната линия. Любопитна е новата концепция на Lexus за информационната система, групирана в три сензорни екрана с форма на пеперуда зад волана.

Инженерите обещават добавена реалност и изкуствен интелект, който ще приема гласови команди и ще се самообучава в хода на ползване. LF-Z ще бъде и с виртуален ключ, ползван чрез смартфон. Покривът е с електрохроматично стъкло и може да се затъмнява с натискането на бутон.             Още снимки на новия Lexus LF-Z вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Дедо, ти така или инак ще си караш ксантията, не се превъзбуждай
  • #2
    Дедо Искрен ( преди 3 години )
    Уаууу...Аз автомобил ли ще карам ?!Явно Лексъс са уволнили дизайнерите си и са назначили геймъри!
  • #1
    uBo ( преди 3 години )
    Респект, характеристиките и дизайна са топ, добра работа от Лексъс
fallback
Последни