fallback

Как да разберем, че турбото се е повредило?

Това са най-често срещаните признаци, показващи повреда в този компонент

Турбокомпресорите стават все по-широко разпространени особено през последното десетилетие, тъй като производителите се надпреварват да намаляват мощността на двигателите, за да успеят да покрият екологичните стандарти. За съжаление, този основен детайл от двигателя също се разваля.

Както подсказва името, двигателите с турбокомпресор използват индукционно устройство, задвижвано от турбина, за да увеличат изходната мощност и да намалят вредните емисии. Агрегатите произвеждат мощност чрез смесване на въздух с гориво, като получената смес след това се запалва. Турбото помага да се осигури повече въздух и крайна сметка помага на двигателя да изгори повече гориво и да създаде допълнителна мощност.

Турбокомпресорите работят при екстремни скорости до 250 000 оборота в минута, което означава, че са подложени на силен натиск и температури. Те обикновено са доста надеждни, като се развалят заради проблеми със смазването на двигателя или с попадането на чужди предмети в него. Преди да спрат да работят напълно, се появяват няколко често срещани знака. Те показват проблем и не бива да бъдат пренебрегвани, тъй като водят до скъпи ремонти.

Основните признаци, че турбото се е повредило (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    Ицо ( преди 3 години )
    Авторите на тези статии единствено ги копират и превеждат от други страници никой не си играе да пише нова статия камо ли пък да е компетентен. И много от тях са от английски сайтове, а там на тема автомобили са пълна трагедия както и статиите им.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Иначе има хубави снимки!
  • #10
    Гошо ( преди 3 години )
    Само при вагeните (vw) турбото се чупи,ако сте с Мерцедес няма да Ви пука.
  • #9
    Шиш ( преди 3 години )
    Г-н Захариев, вие получавате ли заплащане за работата си, или си плащате да публикуват творенията ви? Попрочетете малко, поне, преди да се упражняват по теми от които не разбирате. Защото резултата е тотален брак.
  • #8
    Турбиньо ( преди 3 години )
    Авторът няма ни най-малката представа що за животно е ДВГ и как работи. Не е чувал за термодинамичен цикъл. Затова и творението му(статията) е с *** идеи.
  • #7
    шекеризми ( преди 3 години )
    "производителите се надпреварват да намаляват МОЩНОСТТА на двигателите, за да успеят да покрият екологичните стандарти." искал е да каже: производителите се надпреварват да намаляват ОБЕМА на двигателите, за да успеят да покрият екологичните стандарти.
  • #6
    И.а ( преди 3 години )
    Също много важно нещо за турбото охлаждайте го хора.
  • #5
    Ацо ( преди 3 години )
    "Теч във турбото праща сурово гориво в отработените газове" ?!?! По голяма глупост не бях чел, там може да има теч на масло което съответно да изгаря заедно с горивото в цилиндрите !
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Турбото се поврежда ако след него е запушено от катализатор, филтър за твърди частици...
  • #3
    Алексей ( преди 3 години )
    Имах едно БМВ с турбина от Мицубиши, оригинално е така. Който разбира знае за какво говоря. Много е яко голяма кубатура с турбо, колата е направо състезателна. Разбира се такава мощ трябва да се кара много разумно и с акъл, защото здраво увлича и не е за слабохарактерни типчета. Почти 400 000 км са мои и знам че вече такива здрави мотори дори и БМВ не правят.
fallback
Последни