Италианската марка Lancia е минала през всякакви пикове и падове в 115-годишната си история. Технологичен пионер, кралицата на ралитата и в момента в състояние на почти мъртва компания, основната през 1906 година от Винченцо Ланча фирма се е доказала като производител на много изтънчени автомобили.
Дори и след Втората световна война, автомобилите на Lancia били наричани "италиански мерцедеси", тъй като били стилни и качествено произведени. И много популярни личности през 50-те години на миналия век обичали да притежават и разхождат луксозните и спортни машини на марката.
След придобиването от Fiat през 1969 година, Lancia е дългогодишна сензация в Световния рали шампионат. Зад волана на състезателните машини на марката сядат легендарни пилоти като Сандро Мунари, Валтер Рьорл, Юха Канкунен и Мики Биазион, а всеки от тях допринася в различна степен за спортните успехи.
През 90-те години на миналия век, обаче, марката Lancia започва да залязва, Сбъркана моделна политика и появата на все по-посредствени модели довеждат до ужасното решение с италианската емблема да се продават ребрандирани модели на Chrysler. След този провал, от десетилетие насам компанията започва да вегетира, развивайки се само на родния си италиански пазар и то само с един модел.
За щастие, сливането между FCA и PSA в Stellantis предвижда нов живот за иконичната марка, която ще стане една от трите върхови за концерна. И докато очакваме идването на този момент, нека се разходим из историята на марката и нейните най-важни (по един или друг начин) модели:
10-те най-важни модели на Lancia (ГАЛЕРИЯ)
През 2011 година мениджмънтът на FCA Group решава, че ще е добра идея моделите Chrysler 300 и Voyager да се продават в Европа с емблемата на Lancia. По отношение на разходите това би могло и да не е чак толкова лоша идея, особено с опцията за трилитров дизел.
Но освен да дадат името Lancia Thema на Chrysler 300 както и малко по-различна решетка, нищо друго не отличава "италианския" модел от американския му събрат (който по това време все още циркулира из дилърствата). Така че логично ребрандирането се оказва тотален провал.