IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Неочакван лидер при най-продаваните премиум модели в Европа

За пръв път, откакто се води статистика, на върха не е представител на германската тройка

За пръв път, откакто се води статистика, най-продаваният премиум автомобил в Европа не е дело на голямата германска тройка, показват данните за първите два месеца на 2021, събрани от JATO Dynamics. Другата съществена промяна в сегмента е, че най-големият производител в него вече не е Mercedes, а BMW - баварците си връщат първото място след няколкогодишна пауза, изпреварвайки конкурента си с близо 4000 автомобила.


Jaguar E-Pace
Най-драстичният пазарен спад се отчита при Jaguar E-Pace - разлика от 266% между тазгодишното и миналогодишното постижение. Като цяло британската марка е продала 3510 автомобила през януари и февруари - най-слаб резултат от десетилетие

 

Данните на JATO потвърждават старата максима, че премиум сегментът е по-неподатлив на кризите от масовия - спадове има и тук, но доста по-умерени. Разбира се, при подобни класации неизменно изниква въпросът кои модели са премиум - някои от бестселърите в списъка ни всъщност са по-малки и евтини от модели на масови производители като Peugeot или Hyundai. Логиката на подбора ни е проста: приемаме за премиум всеки модел, който се отклонява с над 25% от средните цени в своя клас.

Автомобил като А-класата на Mercedes, чиято най-базова версия струва със 17 000 лева по-скъпо от най-базовия Golf, очевидно отговаря на това условие, дори и да не съвпада с нечии представи за лукс. Не сме включили и моделите от свръхлуксозния сегмент, със стартови цени над 100 000 евро, които ще разгледаме в отделен материал.

Тук можете да видите кои са най-продаваните модели в масовия сегмент.


15-те най-продавани премиум модела в Европа, 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    S-Classa ( преди 3 седмици )
    Колко и да плюете, Mercedes е ТОР,BMV са трошки,а тук се хвали само AUDI,забелязал съм го,VW се оака в САЩ и сега слушам само Skoda,Skoda...
  • #20
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до 18 ( преди 3 седмици )
    Тесла няма нито една реклама! Няма и да има. Старите хора са казали: на сух кладенец никой за вода не ходи. Това са наблюдения през хилядолетията и поколенията. Вашите емоционални изблици са просто кибритени клечки. На стаден принцип сменяш айфона, но не кола за 100 бона. Бутончета и декорации, хаха! И кво ме греят те ако колата е зле с пробега, няма два багажника и няма достъп до Supercharger, а се занимавам с мижавите зарядни на мнайсе малки оператора?
  • #19
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Трябва да си болен за да купуваш нкитайски "премиуум" тия на които и детска кукла да направят им е трудно
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Име ( преди 3 седмици )
    До 6 спада е 72.7 процента.100 е ако бяха продали 0 спрямо предната година. Няма как да падне с 266 процента. Надявам се не си учил само онлайн.
  • #17
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Брандо ( преди 3 седмици )
    Продажбите на Тесла показват стадната същност на човека ! Десетгодишен Мерцедес е изпипан по-добре от тази Лада с батерии и таблет до волана. Рекламата обаче ....
  • #16
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ок, остави на нас да се мъчим с китайски Мерцедеси и Волва.
  • #15
    8 rate up comment 7 rate down comment
    1 ( преди 3 седмици )
    Интересна класация наистина. На първо и трето място китайските Volvo и Мерцедес. Кой да предположи и това в Европа.
  • #14
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Премиум е ниво на оборудване, нито кожата в колите е кожа, нито дървото е истинско, нито това дърво има изобщо някакво значение. Премиума в момента са новите технологии, останалите неща ги има при всички.
  • #13
    19 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И БМВ до преди 10 г. имаше интериор, който можеше да се нарече всичко друго, но не и премиум. Обезшумяването им до ден днешен изостава от това на Мерцедес и Ауди. И пак са премиум. Тесла е премиум, защото предлага задвижване на суперкола, отлично пътно поведение, несравнимо инженерство в много отношения, премиум аудио, пълно електрическо задвижване на всички функции, несравним софтуер, безгрижни и чести ъпгрейди и подобрения, сериозна надеждност и др. А интериорът вече не изостава толкова.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Корекция, поста е до 4 и 5, тройката явно е доста в час