В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
Както отбелязват колегите от "За Рульом", след като са покарали автомобила, какъвто и двигател да е получила, волгата не е спряла да бъде волга. Педалът на спирачката е толкова твърд, че изисква развити мускули на крака. Колкото до газта, човек неизбежно се замисля как посредствените барабанни спирачки биха удържали при нужда тези 195 коня и 1860 килограма тегло без пътниците.
Воланът се върти още по-трудно заради тежката предница и макар предното окачване да е подсилено спрямо ГАЗ-21, колата пак се накланя юнашки в завоите.