В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
ГАЗ‑23 се произвежда по специална поръчка на Комитета за държавна безопасност (КГБ) и още няколко силови служби в СССР между 1962 и 1970 година. Производството е в съвсем малки серии - едва 603 автомобила. От стандартната ГАЗ-21 ги отличават преди всичко двигателят - V8 с мощност 195 конски сили, и тристепенната автоматична скоростна кутия.
Още по-рядка е версията ГАЗ-22 - комби с V8. От него е сглобена само една бройка, която е пратена в някое от съветските посолства из Азия и след това следите й се губят.