BMW винаги е бил един от най-желаните автомобили на пазара, но не всеки може да си позволи нов модел на марката. Затова мнозина се насочват към пазара на употребявани автомобили, но преди това започват да си задават основния въпрос: "Струва ли си за се купи, тъй като обслужването и ремонтът не са никак евтини?"
Съответно, от тук произлиза и друг въпрос - за какво трябва да се внимава при избора на употребявано BMW? На него се опитва да даде изчерпателен отговор изданието "За рулем", което посочва слабите страни на автомобилите на баварската марка. В случая става дума за актуални модели на марката, които вече се предлагат и като втора употреба.
За какво да внимаваме при покупка на BMW на старо (ГАЛЕРИЯ):
След това на модела се поставя 1,5-литровия двигател B38B15. При него се среща слаб аксиален лагер на коляновия вал, който изкарва без проблеми до 30 000 км. След това се появява луфт и сериозен шум. В BMW отстраниха този дефект, но се появиха други - увредени бутала и счупен турбокомпресор.
Не по най-добрия начин стоят нещата и с 2,0-литровия мотор N20. При него се появява проблем с маслената помпа, за който подсказва шума от веригата. След около 60 000 км пробег понякога излиза от строя веригата на разпределителните валове, а нейната замяна не е никак евтина. Затова е по-добре да се избере мотора B48, който се поставя след 2016 година. А още по-добрият избор е 3,0-литров агрегат, но там данъкът е по-голям.
Снимки: BMW