IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

София и Бургас обмислят забрана за движение на стари автомобили

Въвеждането на ограниченията стартира с коли над 20 години от марките "Лада" и Москвич"

Управата на Соbия много сериозно обмисля ограничаването на движението на някои автомобили, като Бургас също смята да предприеме подобни мерки за подобряване на екологичната обстановка в грудата. Това заяви в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria. д-р Веселин Грозданов, член на управителния съвет на клъстъра „Зелен транспорт”.


Лада


"Общините ще въвеждат ограничения за движението на стари автомобили, но еконормите, които се въвеждат с годишните технически прегледи, са съвсем различно нещо. Това, което е интересно, е, че вместо 6-те категории от еконорми, които са възприети в Европа, при нас са създадени пет нови, като първата е за автомобили, които са на повече от 20 години, а в най-екологичната пета категория са електрическите автомобили“, каза още Грозданов.

Експертът допълни, че много от пунктовете за технически прегледи у нас не отговарят на изискванията - няма строг контрол за сериозността на направените прегледи, а и не е ясно кой ще осъществява контрола, когато се направят и съответно въведат новите стикери с чипове. Също така не е ясно и кой ще следи дали има манипулиране на прегледа.

По думите на госта обаче, ако се стигне до ограничаване на движението на някои автомобили, първите такива ще бъдат "Лада" и "Москвич". Те ще бъдат изключен от всички готвени мерки за подобряване на екологичната обстановка, в това число дори и при преминаване на метан. Според Грозданов, всички автомобили у нас ще получат една година гратисен период за преминаването на преглед за измерване на вредните емисии.

Снимка: БГНЕС


0 от 500
  • #19
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    Глупости на търкалца! Ами ако се разсърди електората от селата, които основно ползват тези коли. Пак ще има крачка назад! А иначе в Гърция през лятото гледам всички търговци на плодове и зеленчуци карат едни японски пикапи от преди 40 г! В Берлин също не е рядкост да видиш някой Трабант или Вартбург, да не говорим за САЩ където Мустангите от 60-те, Доджовете и старите пикапи са на особена почит. Щом колата е технически изправна - движение!
  • #18
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А защо не се вдигнат застраховките на старците и малките пикльовци под 25 години, които най-често правят катастрофи?
  • #17
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, а богатите с големите двигатели ще карат?! Защо не им се вдигне данъка по мощност, възраст и пол както е в Англия?!
  • #16
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога няма да си сложа катализатор на колата...нова е и съм го махнал!!!!
  • #15
    24 rate up comment 1 rate down comment
    С просто око... ( преди 1 година )
    се вижда - упавляват ни мега.д.оти!
  • #14
    55 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-голямто замърсяване на една кола е самото и производство и всички емисии свързани със събирането на всички чаркове в едно возило.В тая връзка хората които НЕ купуват нови коли, а карат старите си колкото може по дълго замърсяват най - малко.Бизнеса обаче не обича това пестене, а притиска политиците с парите си да притискат бедните хорица. Вика му се фашизъм.
  • #13
    32 rate up comment 2 rate down comment
    sam ( преди 1 година )
    както винаги измислят глупости.... аз москвич и лада виждам веднъж на 6 месеца и даже го снимам да мога да се похваля че съм видял ретро кола, демек ще ударят тия дето не съществуват вече... забравили са трабнанчетата обаче дето замърсяват 20 пъти повече
  • #12
    27 rate up comment 3 rate down comment
    демУкрация ( преди 1 година )
    няма проблем да караш 20, 30, 40+ годишна кола щом си баровец..какъв е проблема? щом можеш да си позволиш съответния данък от 3-4000 евра .. единия ми комшия тук в Ротердам кара мерцедес от 70те щото му е широко около врата и си плаща. други комшии (Румънци) са на помощи, не работят и си взеха бмв 1 от шоурума за 180 евро лизинг( общината им плаща наема). кой каквото може да си позволи. бедните карат чисто нови коли, богаташите стари с манивелки на прозорците, а Холандците ръждясали колелета.
  • #11
    8 rate up comment 48 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    мерки закъснели с 15-20 години. всичко над 20 години да плаща данък ретро по 2 бона на година или на вторични. казвате какво да караме като нямаме пари ли???аз съм социално слаб , затова дойдох в Германия и за 110 на месец карам нова кола. има и коли за 60-70 евро на месец
  • #10
    55 rate up comment 7 rate down comment
    БАСИ ( преди 1 година )
    Бас хващам че един Моско или Жигулка на 30 години в движение са с 3-пъти по-чисти емисии от 10 годишен дизелов "нов-внос"!