IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia показа първия си "истински" електромобил

EV6 няма аналог със стандартен двигател и показва новата философия на марката

Преди около 2 месеца Kia обяви предстоящата премиера на електромобил, след което започна да подклажда интереса към него. Бяха показани скици на модела, а преди дни беше съобщено и името му - EV6. Сега корейската компания публикува пълноценни снимки и разкри първи подробности за него.


Kia EV6


За бранда това е първият сериен модел на платформата E-GMP, разработена специално за електромобили. Освен това, EV6 е първата Kia, изградена в новия фирмен стил Opposites United ("Обединени противоположности"). Основното в тази идеология е играта на контрасти, които могат да бъдат открити в природата и в човешкия живот.

Оформлението на лицевата част на модела в Kia наричат Digital Tiger Face ("Цифрова усмивка на тигъра"), което представлява еволюция на решетка, измислена за корейците още през миналото десетилетие от дизайнера Петер Шрайер.


Kia EV6


Елементите от оптиката се активират последователно и така създават уникален "светлинен подпис". Въздухозаборник в долната част насочва потока под плоското дъно и визуално подчертава широчината на предната част на автомобила, където е поставено и новото лого на Kia.

От компанията допълват, че профилът на EV6 е вдъхновен от кросоувърите. Като цяло дизайнът на електромобила е разработван съвместно от студията в Южна Корея, Германия и САЩ, като особено внимание е обърнато на аеродинамиката, тъй като тя е много важна за пробега на колите на ток.


Kia EV6


Платформата E-GMP, на която е изграден и Hyundai Ioniq 5, осигурява на Kia EV6 по-просторен салон в сравнение с електромобили, изградени на основата на машини с двигатели с вътрешно горене. На предния панел е поставен широк извит дисплей, в който са комбинирани показателите на приборите и на информационно-развлекателния комплекс. Предни седалки са обвити с изкуствена тъкан от преработена пластмаса и са разделени с масивна "двуетажна" конзола.

Засега от Kia не разкриват никакви технически характеристики, но през януари корейците съобщиха, че електромобилът ще може да се зарежда за по-малко от 20 минути и да изминава над 500 км. Обещан е и автопилот от второ ниво на автономност, като подробностите ще станат ясни на 30 март, когато е премиерата на електромобила.

Още снимки на Kia EV6 - вижте в галерията:

Снимки: Kia

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Миналата седмица се прибирах в пакет с Тесла С по Хемус в посока София. Нямам идея къде и дали е зареждал в Плевенско/Ловешко, но човека си поддържаше 125 км/ч. Пък вие си ръсете бисери за висене по зарядните.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И като отворих темата за Тесла наясно ли сте че сега ако искате да стигнете до Германия или Италия в рамките на ден, може да го направите само с Тесла! Това е така защото само тяхната мрежа от суперчарджъри покрива нашите географски места! Йонититата на европейците са само до Унгария :)))
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма как да я пуснат на цената на Теслата, понеже никой няма да я купува:))) Приятел ти ако Айфоня и Шаумито са ти на една цена Шаумито ли си взимаш? Тесла е брутална технологична компания, не я слагай при хюндай/Киа! Те са супер, но са за по-масовия сегмент!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Тесла ги сложи настрана - те обичат конкуpeнциятa и ще се радват някой да прави добри неща в тази посока.С не много по-висока цена от е-нирото ще прехвърлят бая народ от ДВГ към електричество, което е най-важното в случая.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Cartman1912 ( преди 3 години )
    Сега остава да я пуснат на цена равна или по-ниска от Тесла модел 3 и на последните ще им призлее. Както и на техните фенчета. Ще има аргументи за пробега на Теслата( доказано пресилен) и напредналата технология изразяваща се в плеснат таблет на таблото и спестявания от копчета и скоростомер.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    Само чакам някой да напише крилатата мисъл на деда му "Колите са мерцедес и останалите".
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Този автомобил се зарежда за 20 минути, какви преспивания ви гонят, освен това взима от 0-100 за 3 секунди. Нито Хюндая нито ИД.3 нито Аирия му са конглокенти, в момента освен Тесла и Порше други има ли които да му се опрат? И няма да е 30 хил евро, толкова ниска цена не може да има с такива показатели.
  • #9
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    има един герой тук с тесла да разкаже с какви скорости се придвижва до морето и къде и колко време зарежда и къде преспива и ако е навит да направи онлайн тест в тубата или тефтера за да приключим спора относно тролейбусите безспжрно като 2-3автомобил са супер за придвижване в градски условия но до там
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Христо ( преди 3 години )
    500км с едно зареждане за България са Ок, България е малка държава и на където и да тръгнеш за 500км стигаш до другия край на страната, иначе на дизайн отпред и отвътре ми харесва, отзад не ме кефи, предпочитам си стопове, но това ако съм купувач, не би ме спряло да я купя!
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    #6, съвсем постижимо е за 1 ден (без нощувка) даже и с най-стария лийф да стигнеш от Пловдив до Бургас и обратно.Тия тъпотии с нощувките си ги заври там, дето слънце не огрява.В татковината ни вече има бързи зарядни на много места и с непретенциозна електричка се пътува съвсем нормално. А на тоя дзвер ще му трябва едно пикане време някъде околко Стара Загора да ти допълни достатъчно да стигнеш без проблем до Ахтопол ;)