Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.

Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството
Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.
Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):
Основният принцип е такъв: колкото са по-ниски оборотите, толкова по-нисък е и разходът. Но това е валидно само до определена граница, отвъд която двигателят започва да се "задъхва" и разходът всъщност се покачва. Главното е да започнете да усещате къде е границата между плавната работа на ниски обороти и задушаването.
Най-икономичният режим за един атмосферен бензинов двигател е да се движи с постоянна скорост при минимума обороти, при които не се задъхва, и при най-високата предавка. За автомобил с 4-степенна трансмисия това означава около 40 км/ч, за 5-степенна - около 65 км/ч, за 6-степенна - около 75 км/ч. Но всъщност много зависи и от конкретните предавателни числа на трансмисията. Зависи и от типа на мотора. Някои турбодвигатели още при 1500 об/мин имат висок въртящ момент и се движат спокойно, докато при същите обороти атмосферните мотори тепърва се пробуждат.


0