Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.

Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството
Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.
Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):
Немалко "разбирачи" смятат, че най-икономичният режим на шофиране е при онези обороти, при които идва и максималният въртящ момент. Това е трайна заблуда, тръгнала вероятно от камионите с дизелови двигатели, при които действително има зелена зона на оборотомера, указваща най-пестеливия режим.
При бензиновите двигатели, които работят при доста по-високи обороти, няма и не може да има такава зона. При някои леки коли с атмосферни мотори максималният въртящ момент идва при 4000 или дори 5000 оборота в минута. Нима трябва да поддържате толкова, за да карате икономично?


8