Ангренажният ремък е един от най-важните и деликатни елементи в автомобила. Особено когато става дума за автомобил втора употреба и на възраст, каквито са 90% от покупките на българския пазар. При тях ремъкът изисква особено внимание, защото пренебрегването му и прекалено отложената смяна могат да доведат до скъсване. В най-добрия случай то ще обездвижи автомобила ви и ще ви принуди да посещавате сервиз (само малцина шофьори са в състояние сами да си сменят ремъка). В най-лошия случай ще доведе до сблъсък на буталата с клапаните и основен ремонт на двигателя.
Понякога обаче дори вниманието и редовната смяна на ремъка не са достатъчни, ако попаднете на нискокачествен продукт. А при огромното изобилие на пазара, и при множеството "ментета", това никак не е изключено. Тук ще ви разкажем за експеримента на колегите от авторитетното руско издание "За Рульом", които тестваха шест ремъка на различни производители и установиха, че разликата може да е от земята до небето. Ние успяхме да открием пет от тези шест марки и на българския пазар, така че тестът е съвсем меродавен и у нас. Разбира се, изборът е несравнимо по-голям, така че не гледайте на резултатите като на потребителски съвети. А просто като на подсещане, че и при избора е нужно човек да бъде внимателен.
Кои са добрите и кои са лошите ремъци? (ГАЛЕРИЯ):
Шестте марки са подложени на два типа изпитания - за ресурс и за здравина. Ресурсните са проведени на стенд МС-1, който имитира двигател на ВАЗ, само че при удвоен въртящ момент и при температура 90 градуса по Целзий, колкото е работната в нормален двигател. В такива условия ремъкът трябва да се върти в продължение на 400 часа.