IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да се предпазим от беля с ангренажния ремък

Разликата в новите ремъци може да е от земята до небето в зависимост от производителя, показват тестове

Ангренажният ремък е един от най-важните и деликатни елементи в автомобила. Особено когато става дума за автомобил втора употреба и на възраст, каквито са 90% от покупките на българския пазар. При тях ремъкът изисква особено внимание, защото пренебрегването му и прекалено отложената смяна могат да доведат до скъсване. В най-добрия случай то ще обездвижи автомобила ви и ще ви принуди да посещавате сервиз (само малцина шофьори са в състояние сами да си сменят ремъка). В най-лошия случай ще доведе до сблъсък на буталата с клапаните и основен ремонт на двигателя.
 
 
ангренажен ремък, скъсан ремък
  
   
Понякога обаче дори вниманието и редовната смяна на ремъка не са достатъчни, ако попаднете на нискокачествен продукт. А при огромното изобилие на пазара, и при множеството "ментета", това никак не е изключено. Тук ще ви разкажем за експеримента на колегите от авторитетното руско издание "За Рульом", които тестваха шест ремъка на различни производители и установиха, че разликата може да е от земята до небето. Ние успяхме да открием пет от тези шест марки и на българския пазар, така че тестът е съвсем меродавен и у нас. Разбира се, изборът е несравнимо по-голям, така че не гледайте на резултатите като на потребителски съвети. А просто като на подсещане, че и при избора е нужно човек да бъде внимателен.


Кои са добрите и кои са лошите ремъци? (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 12 ( преди 8 месеца )
    Първо на първо, кола на която трябва да и се свали двигателя за да и се смени ремъка може да си купи само абсолютен балък който нищо не разбира от коли! Това е някаква пълна инженерна недомислица или просто става въпрос за някаква екзотична спортна кола която е направена за хора със повече пари отколкото мозък.Второ най скъпите ремъци за премиум автомобилите са около 100лв. В Турция са даже и по евтини може да си ги купите от интернет магазин. Ако ходиш в сервиза на марката е скъпо.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 11 ( преди 8 месеца )
    айде и ти сега. Доста зависи от колата колко лесно се сменя. При някои, както е писал колегата по-долу, трябва да се свали двигател. А и цената на ремъка е различна - преди време на едно BMW беше към триста лева с труда.
  • #9
    1 rate up comment 30 rate down comment
    Хахах ( преди 8 месеца )
    110лв само за "работа" смяна на ремък??? Ееее стига бе...вие за един ремък в сервиз ли ходите? Сигурно сте от тези "мъже" дето и за смяна на масло и филтри ходите в сервиза.......а това са елементарни неща които може да си ги направите сами дори и на улицата с обикновени инструменти. Това си е работа за 20-30мин и не са нужни никакви специализирани знания. Дори и нещо да не ви е ясно в нета има сигурно 10 000 клипа на които хората показват за всяка една кола точно как се прави.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 8 месеца )
    Признавам, че за последен път съм сменял ремък някъде 2004, и то на атмосферно бензиново Поло. Възможно е днес цените да са други. Но мисълта ми беше, че при покупка за няколко хиляди лева е глупаво да спестиш дори сто или двеста от тая операция
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 5 ( преди 8 месеца )
    на простичка кола смяната на ангренажен ремък е петдесетина лева. На премиум трета цедка, дето за целта трябва да извършиш 14 операции, едва ли е толкова
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 8 месеца )
    До 2 - Пиши до производителите, че има "уреди" за проверка на ремъци! В сервизните книжки чета само за км. и години:))
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 8 месеца )
    50 лв? Къде работят за такива пари? 110 ми взеха преди 2 дни само за работа. И още към 500 за ремъци, ролки, водна помпа и демпферна шайба на колянов вал. И малко антифриз.
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колега каква кола караш, че ремъка със смяната ти струва 50лв?На някои се сваля мотор или поне се разкача от едната страна. И хич няма да ти вземат по-малко от 150-200лв за труд. Да не говорим, че повечето сервизи изобщо нямат пети за зацепване
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    абе ремъкът заедно със смяната струва колко, петдесетина лева. ако от това икономисваш, къде си тръгнал въобще да си купуваш кола. Иначе за ментетата са прави да предупреждават, на мен уж от читав магазин ми продадоха страшен ***, уж LuK
  • #2
    1 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ала бала ремъци се тестват с уреди а това на око ама на километри на години баш майстора така чул