IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българи реставрираха по уникален начин Lada 2101

Изпълнението е по повод 50-годишнината на "Жигули"

ВАЗ 2101 "Жигули" е първият автомобил произведен във Волжските автомобилни заводи, като е и моделът с най-голям брой направени автомобили на поточната линия. Машината е лицензирано копие на Fiat 124, като е пуснат на пазара, с редица модификации спрямо донора си, през 1970 година.


GB Design Lada 2101


В чест на 50-годишнината на модела, от българската компания за доработки GB Design решават да направят уникална възстановена Lada 2101, разказва сайтът Motor1. Спецверсията е кръстена 50th Anniversary. Екипът определено се е постарал много и резултатът е наистина впечатляващ.

Макар Fiat 124 да е имал доста добре изработен салон, руснаците го модифицират сериозно и резултатът е добре познатата "евтиния" от нашето детство. Именно върху интериорът е и фокусът на родните специалисти, които буквално са разглобили кабината и са я конструирали наново, с използване на качествени материали.


GB Design Lada 2101


След разглобяването на всички детайли от салона, е положена шумоизолация на пода и по всички панели на купето. След което всеки един детайл е преработен или модифициран, като единствените оригинални неща са отворите на парното.

Седалките, които очевидно не са оригиналните от ВаЗ, са облицовани във фина кафява и бежова кожа с контрастни бели шевове. Воланът е с дървена облицовка, като дърво се вижда и по други места в кабината, а педалите са алуминиеви. Налице е изцяло нова централна конзола, в която е поместена качествена аудиосистема.


GB Design Lada 2101


Може би ви правят впечатление кожените чантички на вратите и на гърба на седалките - това е едно оригинално решение, което играе ролята на ниши за съхранение на предмети.

Целият проект е правен на ръка, като е отнел на GB Design близо 4 месеца и е звършен в края на миналата година. Машината е предназначена за частен клиент (за което свидетелства специална табела под лоста на ръчната спирачка) и ще си остане в една-единствена бройка.
   
  
Повече снимки на реставрираната от GB Design Lada 2101 вижте в галерията:


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много добре , само не разбраз защо 3 снимки са ги повторили докато станат 15!? Едната врата, таблото и седалката в гръб. Хубавото на е че от 2101 до 2107 може да им сменяш частите , таблото , седалки, двигател, един познат имаше лада с 4 скорости и си смени скоростната с 5-степенна
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По-добре е станала от оригинала.
  • #18
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    няма по добро от оригинала всякакви доработки просто загрозяват автомобила и свалят цената му
  • #17
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Сандо ( преди 3 години )
    Това е "Custom", и в никакъв случай не може и не трябва дас се нарича реставрация. Показва завидни занаятчийски умения при тапицерията, но е тотален миш-маш що се отнася до стил и епоха. И тези широки гуми я пращат на светлинни години от истинска реставрация...Вложен е безспорно много труд, и сигурно ще има много хора, на които им харесва.
  • #16
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Абе ( преди 3 години )
    Едно от нещата, които не харесвах при соца бяха скапаните съветски коли.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    Само салона е правен там... колата е реставрирана на друго място :)
  • #14
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Коко ( преди 3 години )
    Това не е класическата реставрация. Това е така нареченият customs. За мен лично много по-ценна кола би била кола която е максимално близка до оригинала излязъл от завода.
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Kick ( преди 3 години )
    Купето не е на 2101,а на 21011 или 21013! На 2101 няма четирите отвора на предната престилка между решетката и бронята!
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Tанко ( преди 3 години )
    До#11.В Ловеч се произвеждаше базовия 124.Единствената разлика с оригинала беше надписът "ПИРИН",на задната престилка вляво.
  • #11
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Попов ( преди 3 години )
    Супер се е получило, едиствено според мен, плеърът не е подходящ. Има модерни решения с ретро излъчване......иначе браво !!